Op zoek naar laarzen met super smalle kuiten, help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hemasa

Op zoek naar laarzen met super smalle kuiten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 23:28

Hoii,

Ik heb voetmaat 39 en kuitmaat 28.. Het is dus voor mij heel lastig om aansluitende rijlaarzen te vinden. Ik reed eerst met chaps, maar vond dat na een tijdje niet mooi meer en omdat je geen wedstrijd mag rijden met chaps, ben ik toch maar weer overgestapt naar de laarzen. Ik heb dus nu rubberen (lijkt gewoon op leren) rijlaarzen van Harry's Horse, die redelijk aansluiten. Met skisokken dan :+
En dan is de laars op mijn enkel nog steeds te wijd.

Kent iemand een betaalbaar merk laarzen, met een heel smalle kuiten? Betaalbaar vind ik rond de 100 euro, aangezien ik nog niet zeker weet of ik al uitgegroeid ben of niet.

Ik hoor het graag!

marlonFloris

Re: Op zoek naar laarzen met super smalle kuiten, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:31

ik heb zelf ook heel smalle kuiten, heb nu leren laarzen met kuitmaat 32 (dacht dat dat als super smal was) heb ze gewoon via marktplaast gekocht je moet gewoon net geluk hebben dat iemand daar vanaf moet.

ik ben overigens nu wel bezig met een paar nieuwe laarzen omdat die gewoon aan vervanging toe zijn. maar ook gewoon via marktplaats.

en anders op maat laten maken? kost je wel wat maar weet je zeker dat ze goed zitten. en zit het niet goed kunnen ze hem zo nog weer voor je veranderen.

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:34

Roos_Herco schreef:
Hoii,

Ik heb voetmaat 39 en kuitmaat 28.. Het is dus voor mij heel lastig om aansluitende rijlaarzen te vinden. Ik reed eerst met chaps, maar vond dat na een tijdje niet mooi meer en omdat je geen wedstrijd mag rijden met chaps, ben ik toch maar weer overgestapt naar de laarzen. Ik heb dus nu rubberen (lijkt gewoon op leren) rijlaarzen van Harry's Horse, die redelijk aansluiten. Met skisokken dan :+
En dan is de laars op mijn enkel nog steeds te wijd.

Kent iemand een betaalbaar merk laarzen, met een heel smalle kuiten? Betaalbaar vind ik rond de 100 euro, aangezien ik nog niet zeker weet of ik al uitgegroeid ben of niet.

Ik hoor het graag!

K heb ook dit probleem ik heb maat 37 en kuit 30 en hoogte 49.. Ik heb eerst de cavallo junior jump gehad(aangemeten) deze waren we 230,- en nu heb ik qhp madonna met die diamantjes en dit was een standaard maat deze kosten 150,-

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:35

Hier ook erg lastig :(

Heb voetmaat 40,5, kuitmaat 34 (voor zo'n grote voet best smal dacht :)) ) en hoogte 55.
Niet te vinden betaalmaar, moet echt aangemeten laten worden...

Ik hou dit topic in de gaten.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:36

De laarzen van pioneer vind ik ook smal, weet niet precies welke maat maar ook smalle enkel aangezien ik er totaal niet inpastte :') Deze zijn wel rond de 300€ dacht ik.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:37

Met chaps mag je wel wedstrijden rijden... maar dan moeten het gladleren chaps zijn in dezelfde kleur als je schoen. Denk dat met zo'n smalle kuit lastig is om echt mooie passende laarzen te vinden voor onder de 100 euro, denk zelfs dat chaps al wel lastig wordt.

edit:typfout
Laatst bijgewerkt door Evelijn op 05-05-13 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:38

Evelijn schreef:
Met chaps mag je wel wedstrijden rijden... maar dan moeten het gladleren chaps zijn in dezelfde kleur als je schoen. Denk dat met zo'n smakke kuit lastig is om echt mooie passende laarzen te vinden voor onder de 100 euro, denk zelfs dat chaps al wel lastig wordt.

Je mag indd met chaps starten, maakt je zoektocht denk ik makkelijker

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:40

Chaps ben ik ooit met toeval tegengekomen in een winkel waar ik eigenlijk nooit kwam. Weet ook niet meer hoe die heette. Waren een soort glimmende nep leer chaps en kosten ook geen drol (25 euro geloof ik).
Je moet het echt net tegenkomen...

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 23:50

Heb hetzelfde probleem, schoenmaat 40 en kuit 33. Kinderlaarzen van HKM maat 40 sloten bij mij mooi aan, alleen heb ik deze niet aangeschaft omdat de kwaliteit slecht was.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:53

Welke hoogte heb je nodig?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:03

Heleennn schreef:
De laarzen van pioneer vind ik ook smal, weet niet precies welke maat maar ook smalle enkel aangezien ik er totaal niet inpastte :') Deze zijn wel rond de 300€ dacht ik.

Klopt :j
Ik heb ze ook, als 'rondloop'laarzen voor op m'n werk en doordeweeks.
Waren denk ik iets van 250 of 300. (Wel supersoepel leer, waren na 1 keer rijden al volledig naar mn voet gezet)

Voor trainingen/ wedstrijden heb ik petries op maat laten maken, was wel eerder richting 500, maarja.
Ben trouwens contenter van de Pioneers dan van de Petries. Zit je daar met je maatwerk :')

Mijn eerste laarsjes (toen ik ook nog volop in de groei was) waren Soubiracs.
Hebben ze ook best smalle maten in.

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 12:34

Mallootje schreef:
Welke hoogte heb je nodig?

Hoe meet je dat op? Ik heb net opgemeten vanaf de onderkant van mijn voet tot aan de onderkant van knie. Dan kom ik uit op 46/47 cm. Ik ben niet bizar groot, haha. :)

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 12:36

xSlvna schreef:
Evelijn schreef:
Met chaps mag je wel wedstrijden rijden... maar dan moeten het gladleren chaps zijn in dezelfde kleur als je schoen. Denk dat met zo'n smakke kuit lastig is om echt mooie passende laarzen te vinden voor onder de 100 euro, denk zelfs dat chaps al wel lastig wordt.

Je mag indd met chaps starten, maakt je zoektocht denk ik makkelijker

Naar leren chaps heb ik idd ook al gezocht, maar helaas zonder resultaat. Bovendien heb ik het liefst echt laarzen, want die vind ik wel het mooist.

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 12:38

Wat een bedragen overal! Echt te veel om uit te geven voor maar 1 jaar..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 12:57

Hm met 46 hoogte pas je helaas ook niet meer in de kinderlaarzen.. Onder de 100 euro vrees ik echt dat het je niet zal lukken :(

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:52

Wie zegt er dat je maar 1 jaar gaat doen met je laarzen?
Zelfs als je nog niet volledig uitgegroeid bent, gaan je voeten vast geen drie maten meer groeien.
En een laars die iets te kort is, dat ziet niemand.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 21:43

met zo'n maten zul je niet toekomen met 100 euro :S zou nog wat langer spare dan ;-)

Shahsantosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:13

Mallootje schreef:
Hm met 46 hoogte pas je helaas ook niet meer in de kinderlaarzen.. Onder de 100 euro vrees ik echt dat het je niet zal lukken :(

Jawel! Heb ik zelf ook! Voet 37 kuit 32 en hoogte 45 was standaard maat bij qhp madonna 150,-

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:06

bij Divoza? van Mondoni is rond de 100 en hebben ze ook speciaal voor smalle kuiten.

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 11:10

.
Laatst bijgewerkt door Hemasa op 10-05-13 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 11:10

Otjuh schreef:
bij Divoza? van Mondoni is rond de 100 en hebben ze ook speciaal voor smalle kuiten.

Oh okee! Dan ga ik daar ff kijken binnenkort. :)

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:14

Op marktplaats worden een paar Petries aangeboden die je voor voor 80,- euro mag ophalen.
In Emmer-compascuum maar ze willen ook wel verzenden als je de verzendkosten zelf betaald.
Het is een kuitmaat 31,5 mijn dochter heeft ze bij haar gepast maar waren helaas te strak, ze moet 33cm hebben anders had ik ze zeker gekocht.
Schoenmaat is 6,5 das dacht ik 40, maar als je er een extra zooltje in doet, moet het wel passen denk ik.
Ze zijn slechts 3x gedragen en kosten nieuw 450,- euro.
Smaller zijn ze denk ik niet te vinden

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

fleursaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:10

bij www.paardenlaars.com kan je ze op maat laten maken precies zo als je zelf wilt , zit geweldig , ik heb zelf juist vrij dikke kuiten en kon daarom niks vinden , maar dit is een geweldige oplossing en ook nog mooi ook !

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:13

Roos_Herco schreef:
Otjuh schreef:

Oh okee! Dan ga ik daar ff kijken binnenkort. :)

Die monodie laarzen zijn niet geschikt voor hele smalle kuiten. Ze sluiten dan simpelweg niet mooi aan. Mij passen ook niet veel laarzen, ik moet ze dan om maat laten maken. Smalle kuiten :='Dus ik heb nu lederen kentaur chaps en lederen jophurs, erg tevreden mee :)

xxdooxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:13

bij de welkoop heb je hele smalle! Ik was er laatst ook en heb maatje 39 en best wel brede kuiten. Ik kwam gewoon niet in die laarzen! verder dan mijn enkel lukte gewoon niet haha