welke verf niet schadelijk voor paarden, binnenkant trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Higoma145

welke verf niet schadelijk voor paarden, binnenkant trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 19:34

hoi allemaal!!

ten 1ste bedankt dat je mijn topic bezoekt!

wij zijn aan het kijken voor een trailer en hebben al een paar leuke gezien.

morgen gaan we kijken bij een 2 paards Bockman trailer die er aan de buitenkant nog super netjes uitziet..

wel verwacht ik dat de binnenkant nog een lik verf kan gebruiken...

hij heeft een polyester kap en de wanden zijn van hout..

nu weet ik dat je eerst goed het hout moet ontvetten en opschuren voordat je gaat verven, maar het is dan natuurlijk ook wel belangrijk dat ik weet welke verf ik moet hebben...

we zijn van plan om dan de polyester kap aan de binnenkant te verven, het hout aan de binnenkant, en de bilstangen en het tussenschot.

voor de bilstangen en het tussenschot heb ik al een hele mooie kleur in gedachte, gewoon metalic zilver.
maar ook het stalen frame van de trailer aan de buitenkant willen we graag in die kleur hebben..

het hout en de kap willen we graag gewoon wit hebben.

MAAR!! welke verf is nou niet schadelijk voor een paard? het lijkt me logies dat ze best eens met hun tanden langs de wand gaan of langs het tussen schot en ik wil dan natuurlijk niet dat ze dan een giftig stofje binnen krijgen.

hebben jullie adviezen welke verf soorten ik moet gebruiken?

ik hoop op veel adviezen enz, want het word mijn 1ste trailer dus wil hem graag goed en gezond voor de paarden opknappen :D

heel erg bedankt vast!!!

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 16:51

Even een schaamteloze quote die ik op internet vond

Citaat:
Het volgende: een verf die eenmaal opgedroogd is bestaat altijd uit dezelfde ''schadelijke" stoffen. Bij een alkyd verf verdampt de terpentine en blijft er dus na droging hetzelfde product over als met acylverf welke opgedroogd is. (even heel ruwweg gezegd)

Dus welke verf je ook gebruikt het is even 'slecht' als iemand dit binnen krijgt.. Elke verf heeft schadelijke stoffen in zich... er bestaat geen verf die je na droging op kan eten zonder dat je schadelijke stoffen binnen krijgt.

en zoek op internet eens naar polyester verven, je vind dan veel informatie over het schilderen van polyester boten.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:50

het verven van een trailer wordt meestal afgeraden. op het gladde hout blijft de verf slecht zitten.

ik heb de polyester kap van mijn trailer geverfd met botenverf en dat ging prima :j

BarryPlopper

Re: welke verf niet schadelijk voor paarden, binnenkant trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 06:56

Geen last van afbladderende verf? Als polyester niet strak afgewerkt is met afwerk matjes is het vrij lastig, is mijn ervaring

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 07:04

Wij hebben 3 jaar geleden mijn oude trailer geverft.
Zijn naar een goede verfwinkel gegaan en hebben uitgelegd wat we wilde.
Kregen toen goede verf mee en het is netjes opgeknapt toendertijd.
Ik had hem een mooie grijze kleur geschilderd en de kap wit gelaten

Binnenkant zou ik persoonlijk niet zilver doen, een lichtte witte binnenkant toont veel
mooier en ruimer ook voor een paard.

Ik denk niet dat het schadelijk is voor je paard hoor, Alle verf is niet goed... maar die momenten
dat ze er dan instaan....

Ik had in mijn atec een donkere binnenkant en nu in mijn bockmann een witte en hij toont heel ruim en fris.

Succes met opknappen maar ga advies vragen bij een verfwinkel.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 07:42

str33pje schreef:
Geen last van afbladderende verf? Als polyester niet strak afgewerkt is met afwerk matjes is het vrij lastig, is mijn ervaring

nee, het ziet er nog mooi strak uit :)

voor (hij was nog veel geler dan op de foto lijkt)

Afbeelding

na

Afbeelding

Afbeelding

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 16:05

Bedankt voor de reacties!! Ik ben naar een verf winkel geweest en heb daar advies gevraagd..
De buitenkant van de trailer hebben er speciale witte lak voor ( hij word dus wit ipv grijs, en hij is grijs btw)
De binnenkant word ook niet zilver, enkel het ijzerwerk van het tussenschot en de bil en borst stangen.
Voor de polyester kap hebben we het advies gehad om het eerst licht op te schuren en dan een primer aan te brengen, voor daaroverheen hebben we witte lak om het inderdaad ruim te laten lijken...

Nu zit ik alleen nog met een vraag, bijna alles wat we willen verven hebben we alles voor maar aan de binnenkant tot ong. Halverwege de wand is het bruin wat ik een verschrikkelijk lelijke kleur vind... Nu vertelde de verkoper me dat dat hout is met een plastic laagje eroverheen wat niet te verven valt... ( wanneer de trailer er is dan zal ik foto's plaatsen, hij komt morgen) maar nu zaten wij te denken of we dan misschien of polyester verf erover heen kunnen doen, of we moeten het rondom helemaal matten ophangen... Wat vinden jullie? Hoe zwaar zal dat eig wegen om dat rondom te hebben? Met het laadvermogen ben ik niet zo bang want het gaat om 2 paarden en hij heeft een laadvermogen van 1460 maar ik ben erg benieuwd wat jullie zouden doen!!!

Loulou, die kap is echt mooi geworden zeg!! Heel erg gaaf!!!
Laatst bijgewerkt door Higoma145 op 07-05-13 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:09

Qua veiligheid van verf kun je ook letten op bepaalde normen.
Ik werk bij een bedrijf dat magneetverf maakt, deze verf voldoet aan de EN71-3 norm, dat wil zeggen dat het veilig is voor kinderen (zelfs als ze het zo opdrinken, is er niet zoveel aan de hand). En is het voor de binnenkant niet veiliger om te gaan voor verf op waterbasis?

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:57

Wat bedoel je met matten ophangen? en er is inderdaad hout wat niet/moeilijk geschilderd kan worden. Misschien kan je het bekleden met materiaal wat niet te zwaar is

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:47

rubber matten bedoel je? dat zou ik niet zo snel doen. kun je er niet gewoon een witte plastic folie overheen plakken?

ik heb trouwens geen primer gebruik voor de kap, gewoon schuren, goed ontvetten en dan botenlak erop.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:23

ja klopt ik bedoel inderdaad rubberen matten! omdat dat dan meteen beschermd....

witte folie? hmm das ook een idee maar is dat niet onhandig met schoonmaken? de wanden gaan na ieder gebruik schoon gemaakt worden...

hmm wat raar dat mij dan een primer geadviseerd is.. maar goed ze zegen dat het beter hecht dus we gaan maar eens kijken hoe dat uit gaat pakken :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:28

je zou ff moeten informeren maar als je gewoon uit een stuk folie/sticker eroverheen plakt dan lijkt mij dat je daar geen last van hebt met schoonmaken. een bus/auto die bestickerd is kan je ook gewoon wassen toch :)

ik ging ook naar de winkel voor primer en lak, omdat ik had gelezen dat het beter was. maar volgens die botenspeciaalzaak waar ik ben geweest was dat nergens voor nodig.

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:32

haha oke! naja ik heb het staan dus we zien het wel :)
morgen komt hij dus dan zal ik uiteraard de foto's plaatsen van hoe hij er nu uitziet ^^ kben zo benieuwd naar de vloer :) die is gisteren opnieuw gelegd met een antislip rubberen bodem :) en dan is het enkel nog maar schoonmaak en verf werk ^^

ik ga zeker eens informeren naar folie! iemand enig idee waar ik dat kan vinden? :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:37

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:47

bedankt!! zeker het overwegen waard!!

ook vond ik net speciale wand bescherming voor in de trailer!

http://www.horsefriend.nl/artikel/Vloer ... tr.m..html

dat lijkt me ook wel wat! alleen zou ik dat zelf niet op kunnen hangen maar waar zouden ze dat doen? bij een willekeurige garage?

voor alsnog klinkt dat folie makkelijker en is het ook makkelijk zelf aan te brengen en te snijden...

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:51

en dat is er ook alleen in zwart of zie ik dat verkeerd?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:55

in zwart en doorzichtig als ik het goed heb, maar daar schiet je niet veel mee op xD
maarja het gaat over ong een meter hoog...

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:29

Zou anders vloeibaar rubber niet een optie zijn?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 14:32

hoi allemaal! bedankt voor het meedenken maar krijg zojuist bericht dat de koop niet doorgaat :( remmen blijken het niet te doen, onderstel blijkt kapot te zijn wat ze pas merkte bij het proefritje toen de nieuwe bodem er net in lag om te controleren of alles goed was... dus we balen flink!!

maar we zijn nu bezig met een polyester trailer, maar die heeft zeker een lik verf nodig aan de buitenkant want hij is een foei lelijke kleur!!

maar jullie horen ervan!!!