Ik heb nu 2 weken een eigen paardje die bij de vorige eigenaresse alleen maar buitenritten gereden heeft. Ik ben nu dus al 2 keer met haar dezelfde route gelopen (aan de hand) en dit ging met vlag en wimpel. Ze is niet gewend in de binnenbak te rijden en gedraagt zich dan ook anders en luistert niet naar beenhulpen. Ik rij dan ook niet meer in de binnenbak. Ik ben met haar in het dorp geweest waar best wel 'veel' auto's enzo rijden en die dan ook achter ons rijden. Tractors vindt ze wat eng door het geluid maar dit gaat ook goed. Ik wil liever niet afhankelijk zijn van mensen die mee willen rijden en wil lekker alleen op pad. Wanneer zou ik een poging kunnen wagen om op haar te stappen en dezelfde route te rijden als dat ik met haar te voet ga?
In die 2 weken dat ik haar heb, heb ik echt al een goeie band met haar en loopt ze ook als een mak lammetje achter me aan.
Ik moet wel zeggen dat ik meer via de grond doe dan dat ik op haar heb gezeten.
Heeft iemand wat tips? Ik heb haar nog maar kort maar wil dit gewoon met haar gaan doen.

Dankje.
Wel alleen doen als je er zelf klaar voor bent! Maar als jij wil en kan, dan zou ik lekker gaan.
Geldt zeker niet voor alle paarden en ik weet niet hoe lang je erop hebt kunnen rijden en dat het paard het ook nog plezierig vond.
ik longeer haar meestal zo'n 20 minuten en ga dan op pad. En na het ritje van een half uurtje/3 kwartier gaat ze de wei in. Hier gaat ze nu zo'n uurtje per dag op omdat het gras nogal vers is. Ik ben wel steeds haar wat langer op de wei te laten en dat gaat nu ook langer worden want woon nu op zo'n 600m van haar af.