[PG]Wie kent deze oude dame? (Famke)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marleenloveu

[PG]Wie kent deze oude dame? (Famke)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 16:25

In 2010 kreeg ik mijn allereerste paard, we deelden de zorgen en kosten met kennissen uit de buurt. Na lang zoeken naar het perfecte dier kwamen we bij een onwijs lieve E-pony uit. Ze mocht dan wel veel te groot zijn, de liefde was te groot om haar te laten staan.
Zo gezegd zo gedaan, het paard genaamd Famke verhuisde naar het weiland van die kennissen aangezien wijzelf geen weiland tot onze beschikking hadden. Later konden wij Famke ook gratis in het weiland van de buren dat achter ons ligt neerzetten. In de winter verbleef Famke op een manege in de buurt, hier werd opeens een heleboel duidelijk over wat voor een paard wij hadden gekocht. Zo bleek dat het geen E-pony was maar een paard, het bleek een KWPN en ze was zéker geen 17 meer zoals ons verteld was.. Famke werd na een tijdje zo'n beetje blind aan 1 oog, springen en balkjes draven was niet meer mogelijk. Dit was voor mij geen enkel probleem, ik had helemaal geen ervaring met springen.
Wij hebben maar kort van Famke mogen genieten want in de zomervakantie van 2011 is ze helaas overleden.
Graag wil ik wat meer over haar verleden weten, bedankt voor het lezen van dit verhaal.

Famke bij de vorige eigenaar;
Afbeelding

Bij mij thuis.
Afbeelding

[EDIT] Op de manege.
http://imageshack.us/a/img109/3525/dsc06300n.jpg

Kenmerken: Wit ruitvormig kolletje, witte stip op hals en precies aan de andere kant nog een.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-05-13 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, maximaal twee zichtbare foto's per bericht

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:34

Je weet dat het ondanks het bijvoorbeeld een kwpn papier heeft de hoogte aangeeft of het een E-pony of een paard is? Een te klein gebleven paard is ook een E-pony.

Ik denk dat je misschien even in haar paspoort moet kijken, misschien dat daar een sticker instaat van de fokker o.i.d. Zo heb ik ook info over mijn paarden altijd gekregen.

Hoe kwam je er achter dat ze geen 17 was? Had ze geen chip o.i.d.?

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 16:38

Elan_GV schreef:
Je weet dat het ondanks het bijvoorbeeld een kwpn papier heeft de hoogte aangeeft of het een E-pony of een paard is? Een te klein gebleven paard is ook een E-pony.

Ik denk dat je misschien even in haar paspoort moet kijken, misschien dat daar een sticker instaat van de fokker o.i.d. Zo heb ik ook info over mijn paarden altijd gekregen.

Hoe kwam je er achter dat ze geen 17 was? Had ze geen chip o.i.d.?

Ik ben vergeten te vermelden dat ze een brandmerk had, deze was moeilijk te zien maar de eigenaresse van de manege kon ons vertellen dat het een kwpn was. Het paspoort klopt van geen kanten, het is door de vorige eigenaar pas aangemaakt toen ze waarschijnlijk 17 was, er staat verder geen enkele informatie in, helaas..
Op dezelfde manege kwamen we een meisje tegen die Famke erg goed kende, die vertelde ons dat Famke '17 was toen ze bij de vorige eigenaar aankwam, hij vertelde ons dat hij haar ongeveer 5 jaar had, dit meisje zei dat dit niet waar was en dat hij haar echt langer heeft gehad.

Is het nog te volgen? :D

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:34

Hij heeft jullie dus behoorlijk bedonderd! Daar komt het op neer.

Ben bang dat het een slachtpaard is geweest die ergens door een verzekering weg gehaald is voor de slacht en die toch nog is doorverkocht aan jullie met een leuk verhaaltje er aan.

Erg jammer voor jullie..

Marleenloveu

Re: [PG]Wie kent deze oude dame? (Famke)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 20:11

Bedonderd zijn we zeker maar ik denk zelf niet dat het een slachtpaard is geweest aangezien hij haar al lang had, ze had nog veel pit maar werd gewoon weggedaan omdat er nooit wat mee werd gedaan. Er kwamen af en toe kinderen die geen idee hadden hoe ze moesten rijden, galopperen en dan snel in de mond trekken om haar weer stil te zetten etc etc.
Paard stond ook niet op marktplaats oid maar ze wonen niet ver weg en via mijn vader kwamen we te weten dat meneer dit paard weg wou hebben.
Zijn dochter (14 ofzo) was behoorlijk kwaad dat Famke wegging maar ze deed er simpelweg niks mee.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:43

Ah, kijk ik dacht misschien komt hij bij een handelaar weg. Erg sneu verhaal zo hé? Voor het paard, maar ook zeker voor jou. Heb je een paard en heel kort erna eigenlijk verlies je hem al.

Marleenloveu

Re: [PG]Wie kent deze oude dame? (Famke)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 21:51

Inderdaad, maar ik heb in ieder geval heel erg van haar mogen genieten. Maar toch zou ik graag wat van haar verleden weten, toch wel erg nieuwschierig!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 14:07

Moderatoropmerking:
Op Opsporing Verzocht is het alleen toegestaan om te reageren als je serieuze tips en/of vragen hebt met betrekking tot het gezochte paard. Vanaf hier de off topic discussie dus graag via pb verder voeren. Bedankt alvast.