Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Loe_Loe schreef:Daar heeft mijn bejaarde ook wel last van. Komt vaker voor bij de oudjes.
Wat ik doe is een scheut olie (gewoon zonnebloemolie van de Lidl) door het voer en zorgen dat ze genoeg vitaminen/mineralen binnenkrijgt. En lekker veel poetsen, alle losse jeukharen elke dag zoveel mogelijk wegborstelen.
Heeft er iemand ervaring met de Furminator? Ik zat erover te denken zo'n ding aan te schaffen, maar ik vind ze vrij prijzig wel. En als het dan toch maar weer half werkt...
Depende schreef:Ze werken zeker wel die borstels, maar met een oude zaag haal ik net zoveel haar van mijn pony af. Gewoon de zaag over het lichaam trekken, op de zachte delen met vacht mee, werkt als een trein
Depende schreef:Loe_Loe schreef:Daar heeft mijn bejaarde ook wel last van. Komt vaker voor bij de oudjes.
Wat ik doe is een scheut olie (gewoon zonnebloemolie van de Lidl) door het voer en zorgen dat ze genoeg vitaminen/mineralen binnenkrijgt. En lekker veel poetsen, alle losse jeukharen elke dag zoveel mogelijk wegborstelen.
Heeft er iemand ervaring met de Furminator? Ik zat erover te denken zo'n ding aan te schaffen, maar ik vind ze vrij prijzig wel. En als het dan toch maar weer half werkt...
Ze werken zeker wel die borstels, maar met een oude zaag haal ik net zoveel haar van mijn pony af. Gewoon de zaag over het lichaam trekken, op de zachte delen met vacht mee, werkt als een trein![]()
TS het ene paard is het andere niet, ik heb 2 koudbloeden, maar de ene is veel korter aan het verharen, zij maakt ook lang niet zo'n dikke wintervacht aan. Gewoon lekker door blijven borstelen.

Loe_Loe schreef:Depende schreef:Ze werken zeker wel die borstels, maar met een oude zaag haal ik net zoveel haar van mijn pony af. Gewoon de zaag over het lichaam trekken, op de zachte delen met vacht mee, werkt als een trein
Wauw een zaag!?! Die kende ik nog niet![]()
Maar wat voor soort gebruik je dan? Type figuurzaag, handzaag?
Loe_Loe schreef:Kijk, 20 euro vind ik nog wel te doen. Ik ga 's op de site kijken van top horses.
bedankt, Huni!
lilskie schreef:Ik hoor enkel goede verhalen over dat ding. Maar ik vind het een belachelijke prijs voor een luizenkammetje...
Daarbij is het even zoeken. Ik heb er één gekocht op internet voor 48 Zwitserse frank ipv 120 (!) in de dierenwinkel.