Beste airbag bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Beste airbag bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 11:49

3 weken geleden ben ik van mijn paard gevallen, omdat we zijn blijven haken aan een tak. Mijn paard raakte in paniek, draaide plotseling, waardoor ik eraf gevallen ben. Door zijn paniek en het in de "wegstaan" van enkele bomen heeft hij op mijn borstkast gestaan. Mijn paard is op 80 km weg gerend en gelukkig door mensen met paardenervaring opgevangen. Ben zo snel als het kon afgevoerd naar het ziekenhuis. Omdat ik een normale bodyprotector heb gedragen, heb ik alleen een paar gekneusde ribben hier aan over gehouden, wat helaas ook zeer pijnlijk is. Binnen 3 uur kon ik het ziekenhuis uit. Ik heb zeker 6 weken nodig om te revalideren en kan werkelijk niets. Kan nu alweer enigermate normaal opstaan en weer een eigen kop thee inschenken. Laten we concluderen: dat ik door mijn protector ontzettend veel geluk heb gehad!!!

Normaal draag ik over mijn normale protector een airbag bodyprotector, die me ook een keer bij een val heeft gered (beleren jong paard). Echter het grote nadeel van dit vest vind ik dat hij een knal geeft als hij "openspringt"en mijn paard toentertijd zeer van geschrokken is. Door dit recente ongeluk wil ik weer met beide protectoren gaan rijden, maar ben op zoek naar een airbag bodyprotector die geen knal bij openspringen geeft en waar anderen goede ervaringen meehebben. Wie kan mij advies geven?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:15

TAO --> RUI

oomens

Re: Beste airbag bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 12:24

Ik ben bang dat dat bijna onmogelijk gaat worden.
Om een airbag snel op te blazen (lees: voordat jij de grond raakt), zijn er volgens mij maar twee methodes:
Ofwel komt onder hoge druk samengeperste lucht in korte tijd vrij uit een klein reservoir (= knal), ofwel wordt er in korte tijd door een chemische reactie veel gas gevormd (= knal).

De enige manier om een airbag op tijd vol te hebben zonder heel snel heel veel gas vrij te laten komen, is wanneer je hem de hele tijd al opgeblazen en uitgeklapt draagt. Nadeel is dan wel dat je er continu als een michelinmannetje bij zit op je paard en dat je nul bewegingsvrijheid hebt.

MyTinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:14

Ik heb ergens over zo'n airbag protector ding gelezen.
Die zat met een touwtje aan je zadel vast & als je viel ging dat touwtje los.
En als dat touwtje los ging, blaasde hij zonder knal op.
Maar ik heb geen flauw idee meer waar ik dat gezien had....
sorry...

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:17

Jee, wat heb jij eengeluk gehad. Sterkte met je herstel.
Ik heb ook pas gelezen over een airbag protector die zonder knal opent. Even googelen?
Deze volgens mij
http://www.bodyprotector-air.nl/
Succes

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 13:29

Bertine37: dank je voor de site. Dat is precies de airbag die ik bedoe.

Heeft iemand ervaringen met deze airbag toen ie van het paard afgevallen is. Klopt het dat deze airbaig zonder knal opengaat?