Buiten wandelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kriistellx

Buiten wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 22:41

(Ik weet niet of het hier goed staat :o )
Ik heb een verzorgpaard, een arabier van 14. Ik zou zo graag met haar buiten willen lopen, gewoon aan de hand, maar de eigenaar is bang dat er iets gebeurt. Één keer mocht het, en toen ik al 20 minuten met een vriendin en mijn vzp aan het wandelen was, belde de eigenaar dat ik het beter niet kon doen. Maar het ging hartstikke goed, ik had wel haar hoofdstel omgedaan want dan luistert ze beter. Ze vond niks eng en bleef gewoon naast ons lopen. Dit was de eerste keer voor haar in een paar jaar dat ze op onbekend terrein was. Ik heb maar niet tegen de eigenaar verteld dat we buiten hebben gewandeld, omdat ik anders dacht dat hij boos zou worden. Maar wat kan ik doen zodat het wel mag van de eigenaar? :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:44

Edit, wow..duidelijk dat de medicijnen inwerken.. Moet gaan slapen. Maar zeg gewoon dat je toen al aan het lopen was en dat het goed ging. Niet geheim houden. Denk dat hij dat enorm kan waarderen dat je eerlijk bent (wat heel belangrijk is in een verzorger/eigenaar relatie) En wie weet mag het en andere keer ook. Ik weet wel dat er verzekering's technisch wat ogen en haken zitten aan het laten verzorgen van een paard (en rijden) Waardoor hij het misschien ook niet wil hebben.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 22:48

Je kan aan de eigenaar vragen of je met iemand anders samen met het paard mag wandelen
En vragen waarom de eigenaar het niet wil, misschien is er een goede reden voor.

En als het dan niet mag: nee is nee
Een verzorger die zich niet aan de regels houd kan bij mij meteen vertrekken

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 23:01

Benfan schreef:
Edit, wow..duidelijk dat de medicijnen inwerken.. Moet gaan slapen. Maar zeg gewoon dat je toen al aan het lopen was en dat het goed ging. Niet geheim houden. Denk dat hij dat enorm kan waarderen dat je eerlijk bent (wat heel belangrijk is in een verzorger/eigenaar relatie) En wie weet mag het en andere keer ook. Ik weet wel dat er verzekering's technisch wat ogen en haken zitten aan het laten verzorgen van een paard (en rijden) Waardoor hij het misschien ook niet wil hebben.

Ga ik doen!

Rider01 schreef:
Je kan aan de eigenaar vragen of je met iemand anders samen met het paard mag wandelen
En vragen waarom de eigenaar het niet wil, misschien is er een goede reden voor.

En als het dan niet mag: nee is nee
Een verzorger die zich niet aan de regels houd kan bij mij meteen vertrekken

Ga ik ook doen :) En als het echt niet mag, doe ik het ook niet. Alleen omdat hij de eerste keer zeidst het mocht, en later belde dat het toch niet mocht, was die een beetje laat mee :P

Samblabla

Re: Buiten wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:05

Vraag anders eens of de eigenaar mee wilt lopen de eerste paar keer zodat hij ziet dag het goed gaat? Dit wekt voor zowel jou, de eigenaar en het paard vertrouwen op. :)

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 23:09

Samblabla schreef:
Vraag anders eens of de eigenaar mee wilt lopen de eerste paar keer zodat hij ziet dag het goed gaat? Dit wekt voor zowel jou, de eigenaar en het paard vertrouwen op. :)

Daar zat ik ook al aan te denken ja, alleen het is een oud mannetje die volgens mij last heeft van zijn been, maar ik zal het is vragen! :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 23:19

Nee kun je hebben en ja kun je krijgen. :)

Succes!

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 23:34

Samblabla schreef:
Nee kun je hebben en ja kun je krijgen. :)

Succes!

Haha dankjewel!

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:10

Ik weet niet of je ook op je verzorgpony rijdt, maar als je een buitenbak hebt scheelt dat al een hoop omdat je de pony laat wennen aan buiten. En dan raken ze sneller gewend aan geluiden. Ik rijd ook in een buiten bak, hij schrikt sneller alleen went ook sneller aan andere dingen.

xx ;)

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 11:21

Joellelove schreef:
Ik weet niet of je ook op je verzorgpony rijdt, maar als je een buitenbak hebt scheelt dat al een hoop omdat je de pony laat wennen aan buiten. En dan raken ze sneller gewend aan geluiden. Ik rijd ook in een buiten bak, hij schrikt sneller alleen went ook sneller aan andere dingen.

xx ;)

Jaa ik rijd 4x in de week in de buitenbak :) meestal als er een auto of motor langsrijdt kijkt ze er nieteens naar! Ik ga vandaag aan de eigenaar vragen of het mag en of hij mee wil :)

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:40

Misschien kan je hem mee laten lopen en kan je hem een inbreng geven van waar hij wilt dat je wel en niet loopt, had ikook met mijn verzorgpaard, mocht op een bepaald deel wel lopen en op een ander gedeelte niet,omdat ze daar wat vrees hadden :)

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:19

kriistellx schreef:
Joellelove schreef:

xx ;)

Jaa ik rijd 4x in de week in de buitenbak :) meestal als er een auto of motor langsrijdt kijkt ze er nieteens naar! Ik ga vandaag aan de eigenaar vragen of het mag en of hij mee wil :)

Oke! Succes x

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 16:07

Yes guys ik ga morgen met een ander meisje van stal met haar en mijn paard naar buiten! :)

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 19:18

Even vertellen hoe het was :)
Aan het begin was ze een beetje dribbelig, maar later ging het wel goed. Maar oh wat was ze op de terugweg irritant! Heeele tijd dribbelen en schuin lopen :')
Ik ga nu elke week met haar en een ander paard naar buiten zodat ze er aan wend. :)

Joellelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 09:09

kriistellx schreef:
Even vertellen hoe het was :)
Aan het begin was ze een beetje dribbelig, maar later ging het wel goed. Maar oh wat was ze op de terugweg irritant! Heeele tijd dribbelen en schuin lopen :')
Ik ga nu elke week met haar en een ander paard naar buiten zodat ze er aan wend. :)

Awh leuk voor je, veel plezier xxx

Rosalie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:58

Ik zou gewoon vertellen dat het buiten heel goed ging en anders of de eigenaar zelf een keer meegaat om te kijken dat het gewoon lukt