wedstrijden met een paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hartjepony

wedstrijden met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 13:46

hallo :) ,
ik heb over dit onderwerp al eerder een topic geopend maar ik heb weer iets anders gehoord en ik weet nu nog steeds niet of het nou wel of niet mag .

ik ben nu 11 jaar
en krijg een paard ik wil mee doen aan KHNS wedstrijden
mag ik meedoen aan de wedstrijden van de KHNS met een paard

dan heb ik nog een vraag
als je dus meedoet met een paard als kind moet je dan tegen de volwassenen rijden met een paard of is er een rubriek voor
hoor het graag

wildhorse99

Re: wedstrijden met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:23

Hoe groot is het paard? Als hij/zij groter is dan 1.57 dan moet je inderdaad bij de paarden rijden. Er is geen aparte rubriek voor kinderen op een paard. Is het een e-pony en dus kleiner als 1.57 dan zou ik hem/haar laten meten door een pony meter en lekker pony wedstrijden gaan rijden, dat is voor jou leeftijd veel en veel leuker als tegen de volwassenen.

Het mag dus wel als 11 jarige op een paard wedstrijden rijden bij de paarden maar of het wel zo leuk gaat zijn voor je betwijfel ik....

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:28

Er zit (volgens mij) wel een minimum leeftijd aan vast van 12 jaar ;)
En dan rij je gewoon tegen de volwassenen.. maar dat zegt niets hoor.. alleen de sfeer zal anders zijn..

vuurneon

Re: wedstrijden met een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:32

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 15:35

Je moet minimaal 12 jaar zijn om met een paard (dus groter dan 157cm) deel te willen nemen aan de wedstrijd.
Daarnaast moet je dan natuurlijk lid zijn van een vereniging, lid zijn van de KNHS, startkaart hebben, entingen en ga zo maar door voor elkaar hebben :j

edit; als ik jou was zou ik me wel afvragen of je eigenlijk wel een paard wil. Als ik jou was zou ik voor een leuke C of D pony kiezen. (ligt aan je lengte)
Het lijkt mij voor jou veel leuker om tegen leeftijdsgenootjes te rijden, dan tegen mensen die veel ouder zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 19:23

Dit is een reglementsvraag en/of gemakkelijk op te zoeken op oa http://www.knhs.nl.
Daarom hier een slotje.