Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
piniewinie schreef:Nee ik heb ze niet na het overlijden afscheid laten nemen op advies dierenarts omdat mijn paard al zo gevoelig is dacht hij dat het erg onverstandig zou zijn. Ik doe dit normaal bij mijn huisderen ook altijd maar ja nu niet op advies dierenarts
Colway schreef:Ten eerste geloof ik niet dat paarden rouwen en verdriet hebben. Wel dat ze iets 'missen' omdat er iets 'anders' is. Ook geloof ik niet echt dat een paard iets doet om jou te plezieren. Paard doet gewoon wat er gevraagd wordt, maar zit niet lekker in z'n hum waardoor het zo voelt.
Zou gewoon rustig met hem aan de slag gaan, laten wennen aan de nieuwe situatie.
Hoe meer jij lading geeft aan de situatie (niet rijden, ander gedrag laten zien) hoe verwarrender het voor je paard is.
Als het oog blijft tranen, wellicht DA eens laten kijken.
Colway schreef:Ten eerste geloof ik niet dat paarden rouwen en verdriet hebben. Wel dat ze iets 'missen' omdat er iets 'anders' is. Ook geloof ik niet echt dat een paard iets doet om jou te plezieren. Paard doet gewoon wat er gevraagd wordt, maar zit niet lekker in z'n hum waardoor het zo voelt.
Zou gewoon rustig met hem aan de slag gaan, laten wennen aan de nieuwe situatie.
Hoe meer jij lading geeft aan de situatie (niet rijden, ander gedrag laten zien) hoe verwarrender het voor je paard is.
Als het oog blijft tranen, wellicht DA eens laten kijken.
SaskiaKa schreef:Je schrijft dat hij lichamelijk in orde is. Heb je er een da bij gehad dan? Ogen sluiten en tranen heeft niets met verdriet te maken. Het is een paard en geen mens, paarden huilen niet hoor