haarknot maken (lang haar)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pr_BillyBoy

haarknot maken (lang haar)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 21:19

Hoi allemaal

ik was wel eens benieuwd hoe jullie je haar doen als je op wedstrijd bent.

zelf heb ik heel lang haar, ( bijna tot mijn kont ) en het is heel dik.

eerst deed ik het in een vlecht en dan in een knot. maar op een 1 of andere manier blijft het allemaal toch net niet zitten.

dus heeft er iemand tips? of mensen met het zelfde probleem hebben.

ik hoor het graag :D

Sanned

Re: haarknot maken (lang haar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 21:34

Ik doe het altijd in een donut. Eerst een lage staart, dan door de donut halen, mooi verdelen om de donut heen, nog een elastiek en dan een netje. Alleen blijven er bij mij vaak toch nog wat plukjes uit het netje komen (heb veel, heel dik haar). Dus ik ben ook nog op zoek naar de ideale manier!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 08:18

Ik maak een staart, rol die op tot een knot (gewoon ronddraaien rond het elastiekje) en daar omheen weer een aantal elastiekjes om het vast te zetten. Ook steek ik een aantal van die ouderwetse bruine schuifjes in. Daaromheen een netje en dat blijft prima zitten.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:39

Sanned schreef:
Ik doe het altijd in een donut. Eerst een lage staart, dan door de donut halen, mooi verdelen om de donut heen, nog een elastiek en dan een netje. Alleen blijven er bij mij vaak toch nog wat plukjes uit het netje komen (heb veel, heel dik haar). Dus ik ben ook nog op zoek naar de ideale manier!

Ik doe, voordat ik het netje over mijn kot trek, een stukje panty over de kot heen. Dat heb je al die piekjes niet en onder dat netje valt het niet op.
Wel een panty in de kleur van je haar nemen natuurlijk :D .

AmyxChanella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:45

Ik doe altijd mn haar eerst in een lage staart, dan mn haar oprollen rond het stiekje en dan een goede dikke stevige stiek er omheen en dan met paar schuif speltjes alles kleine plukjes daar mee vastzetten dan een netje er omheen en dan weer met een dikke stiek er om heen zodat het blijf zitten en dan nog paar schuif speltjes zodat het helemaal vast zit !

_Aniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:46

Misschien kun je zoiets een keer proberen?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 11:49

Ik rijd nog geen dressuurwedstrijden, maar wel een goede vraag inderdaad. Zelf heb ik vrij 'springerig' lang haar. Niet heel erg dik, maar een nette knot maken lukt me inderdaad ook niet.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 16:27

bedankt voor alle tips!
ga het zeker eens proberen. :D

Aniek, die knot op dat filmpje is ook erg gaaf

zelf heb ik op dit moment een zwart haarnetje, met daar omheen een wokkel van HH.
gewone haarstrikken komt ik namelijk niet in met mijn haar.

Afbeelding

steph94xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:31

Ik doe m'n haar altijd in een lage knot en dan z'n knottending er om heen lijkt prima.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:35

Ik deed het altijd zo, heb nu namelijk 15 cm eraf, moet even kijken hoe ik het nu moet gaan doen :P

Lage staart, donut erom, haar verdelen, donut van hoofd afhalen, elastiekje erom, 2 vlechtjes maken van overgebleven haar, netje erom, brede elastiek erom, kralennetje erom en nog een brede elastiek erom, het was altijd een mega ding, maar het bleef wel zitten :P
Ik heb zelf zo'n 10 netjes naar de filistijnen getrokken doordat mn haar niet paste, :')

Ziet er zo uit

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:39

Ik maak eerst een staart en daar gaat een vlecht in. Dan draai ik die vlecht om het elastiek bovenaan en draai er een elastiek omheen. Dan een netje en een wokkel. Nog een paar draaihaarspelden en het zit muurvast.

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 16:44

haha xNK ik heb ook al vaak mijn kralennet stuk getrokken daarom gebruik ik die niet meer

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:49

Ik doe idd ook net als Angela en anne een staart, dan vlecht erin.
M'n vlecht om staart heen draaien, een dikke zachte elastiek erin en daaromheen een nette zwarte wokkel.
Gaat prima, is er nog nooit uitgegaan.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:54

Pr_BillyBoy schreef:
haha xNK ik heb ook al vaak mijn kralennet stuk getrokken daarom gebruik ik die niet meer

Kralennetje gaat prima, het zijn meer die kleine rotdingen met een strik eraan, daar zit bijna geen rek in :P
Heb nu 2 kralennetjes kapot gekregen, allebei ergens achter blijven haken

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 16:54

Mooie knot op dat filmpje, meisje heeft alleen geen dik en heel lang haar. Een knot is niet verplicht (wel mooi), dus ik vlecht het dikke lange haar van m'n dochters en doe daar een speld-met-strik-zonder-netje in. Is geen doen als ze de hele proef moeten doorzitten met een megadikke knot. 't Is tenslotte wel een sport en dus moet je niet gehinderd worden door je eigen haar.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:44

Sanned schreef:

Haarspray helpt bij mij dan altijd heel goed

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 19:47

Mijn haar in een knot en daar omheen een aantal van die kleine klipjes (waarmee je je haar op kan steken). Haarnetje erom en een dik elastiek. Dit blijft erg goed zitten bij mij.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:04

Ik heb ook best dik haar en ook best lang, meestal maak een vlecht en dan oprollen en in het zakje, en clip dicht..

Hoe ik het doe:
Bij gaan er ongv 4 gewone stieken in, 10 tot 20 paarden stiekjes, ong 10 schuifspeldjes bus schuim en haarlak (gelukkig niet zo vaak op wedstrijd).

Alles glad maken, staart maken, haarlak en speldjes erin (om me pony naar achteren te doen)
Vlecht maken, zo strak mogelijk. Dan weer haarlak erin.
Dat om de staart heel rollen, stieken erom heen, dan paarden stiekjes en weer haarlak en schuim.
Dan nog exstra speldjes erin en alle plukjes weg werken.
Zakje erom heen en klem erop, ik die van HH, alleen dan zonder steentjes

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:10

Sanned schreef:

Een donut werkt alleen als je geen super lang en veel/dik haar hebt. :)
Ik deed het vroeger in een haarnetje (die over je hoofdgaat, en daar dan een elastiek weer omheen.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:19

toen ik nog lang haar had deed ik het altijd in een vlecht met een mooie grote strik aan de onderkant (los kwam me haar tot mijn kont) kreeg het altijd met geen mogelijkheid in een netje ;) en heb ook heel dik haar ...

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 21:08

mij is indd verteld dat je beter een haardonut kan gebruiken als je niet zo veel haar hebt, dat het dan wat meer lijkt.

voor de mensen om even een indruk te krijgen. Dit is een foto van vorig jaar dus het is nog een stuk langer.

Afbeelding

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 21:11

laetitia98 schreef:
toen ik nog lang haar had deed ik het altijd in een vlecht met een mooie grote strik aan de onderkant (los kwam me haar tot mijn kont) kreeg het altijd met geen mogelijkheid in een netje ;) en heb ook heel dik haar ...

idd ook nog een leuk idee :j, alleen ik vind het wel altijd mooi als het hoor in een knot is, maar dit is zeker nog oplossing!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:21

Mijn haar komt ook tot op mijn kont, en ik heb 2 verschillende manieren:
- lage staart, de staart opdraaien zoals bij een normale knot. Dan 4 elastieken erin (van de h&m of kruidvat, niet te dik). De stieken om de beurt indoen, dan heb je een soort van overlap, niet allemaal tegelijk. Dat blijft aardig zitten.
- lage staart, staart vlechten. En dan net als bij het vlechten van de manen, de vlecht dubbel doen, stiekje er in. En dan nog een keer dubbel en stiekje erin. Nadeel: hij bonkt wel tegen je achterhoofd. Je zou hem nog met speldjes vast kunnen zetten.

Maar komend jaar ga ik gewoon weer met een vlecht starten. Ik heb 1x commentaar gekregen met voor de verzorging een 6, haar in een knot doen! Ik had gewoon naar de jury moeten lopen, je hoeft namelijk geen knot. Je haar moet vast.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 21:37

Toen ik lang haar had, deed ik het volgende:
Lage staart maken. Dan een vlecht en voor ik hem met een elastiek vast zette eerst nog een elastiek om 1 pluk heen. Dus dan heb je een "los" elastiek net boven je elastiek aan het eind van je vlecht. Dan draai je je vlecht rond om je staart elastiek. Je zet hem dan vast met dat "losse" elastiek aan het eind van je vlecht. Nog een extra elastiek er om en klaar. Wil je meer stevigheid dan kan je daar nog een haarnetje om doen.
Enige nadeel voor mij was dat ik hem echt goed laag moest houden zodat m'n cap nog paste. Maar zakte nooit uit.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 23:06

In jou geval zal ik een lange vlecht maken en dan laten hangen, ziet er denk ik netter uit dan eens gezwel achter op je hoofd :+

Ik doe altijdcmijn haren wasse, föhnen, stijlen, staart maken, donut erin, haren verdelen, 10 paardenstiekjesveromheen, overgebleven haar verdelen in 2 delen, eromheen wikkelen in tegengestelde richting, weer 10 paarden stiekjes, een normaal haar netje en dan een parelnetje om alles heen en dan nog 2 van die dikke stieken.
Lekker strak iig :))