Trailervraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

Trailervraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-13 08:32

Mijn (verzorg)paard heb ik al netjes op de trailer staan, dit doet ze heel goed. Ze loopt er zo in en blijft dan ook gewoon staan. In het begin was het wat ontwenning, maar nu staat ze stevig en ontspannen.
Het punt is dat ik niet goed weet hoe ik het t beste aan kan pakken met de stang achter de billen. Wanneer ze namelijk iets voelt achter, gaat ze meteen terug. Terwijl er van te voren geen vuiltje aan de lucht is.
Dus wat is volgens jullie de beste manier om dit te oefenen/te doen?
We zijn op stal natuurlijk met genoeg mensen die mee kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Flo123

Re: Trailervraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 08:36

Eerst even laten voelen dat je een stang hebt, even aaien over haar kont. Oefen nog even met wat geluid van ijzer op ijzer, gaat dit ook goed ga je naar de volgende stap. Je houd de stang erachter en je doet net of hij vast zit. Vervolgens laat haar iets naar achter komen zodat ze zelf tegen de stang aanloopt. Als haar eerste reactie is dat ze naar voren gaat bij het voelen van de stang, hoef je eigenlijk geen problemen te verwachten als je hem dichtmaakt. Ze moet hier natuurlijk nog wel steeds relaxed bij blijven, als ze gespannen raakt moet je dit net zo vaak oefenen tot ze rustig staat, ondertussen belonen is heel belangrijk!