ik ben 12 jaar oud en ik wou graag een of meerdere (niet te veel) dressuur wedstrijden rijden, ik heb een paard. ik heb gegoogled maar ik kan niets goeds vinden... weet u misschien waar of hoe het precies zit met wedstrijden rijden. ik heb een knhs pas maar ik zit niet meer op les.
Je moet lid zijn van een vereniging (ofzoiets dacht ik) En een startpas hebben Volgensmij
Anne_GTI
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 28-04-13 19:30
Lid worden van een rijvereniging, papieren voor het paard voor elkaar en opgeven. Je kan ook eerst oefendressuur rijden.
Michelleex
Geplaatst: 28-04-13 19:31
Je moet lid zijn van een rijvereniging, deze kan eventueel voor jou de startpas aanvragen. Mocht dit allemaal geregelt zijn, moet het paspoort van je paard ook in orde zijn.
Daarna kan je via http://www.startlijsten.nl vraagprogramma's zoeken en het inschrijfformulier opsturen naar het secretariaat.
Als je officieël wilt starten moet het een echte rijvereniging zijn, dus aangeven bij de KNHS, gewoon bij een manege lessen valt hier (waarschijnlijk, er zijn natuurlijk ook manege's met rv) niet onder.
Als je gewoon een klein wedstrijdje wilt doen, dus onderling en gewoon voor de lol, kun je je gewoon inschrijven en heb je verder niks nodig.
newt
Geplaatst: 30-04-13 01:34
Voor starten bij paarden moet je:
Lid zijn van verreniging Lid zijn van KNHS Startpas aanvragen Entingen moeten in orde zijn bij paard.
En starten!
Daarnaast zou ik adviseren dit jaar gewoon impuls wedstrijden te rijden en volgend jaar indien het goed gaat een startpas aanvragen
Martie
Geplaatst: 01-05-13 19:14
Als je een paard hebt (dus hoger dan 1.57m) kan je niet bij de ponyclub maar moet je lid worden van een rijvereniging. Zoek eens welke bij jou in de buurt zit (zijn er meer, vergelijk dan de kosten en of ze nog eigen activiteiten hebben) en bel of mail naar het contcatadres. De mensen daar hebben er ervaring mee en kunnen je alles vertellen wat je wilt weten. Je moet dus in elk geval: lid worden van de vereniging, lid zijn van de KNHS, startpas aanvragen dus je paard moet ook bij de KNHS bekend gemaakt worden (kan via de vereniging) en zorgen dat de geldige entingen van je paard in je paardenpaspoort staan.
Voor oefenwedstrijden heb je dit gewoonlijk niet nodig maar kan je zo starten. Sommige echter vragen wel of je een startkaart hebt. Dit moet je dus navragen bij de organserende vereniging. Je kan dan echter geen officiële winstpunten krijgen.