Heleennn schreef:Die gebroken boom had ze zelf moeten zien en was er wss niet eens toen jij het zadel aan haar verkocht. Maar dat je het niet wil terugnemen omdat het niet past vind ik een beetje... tja, onbeschoft is niet het juiste woord, maar niet netjes in ieder geval. Je zegt dat je dit zelf ook al hebt meegemaakt en dat dat helemaal niet leuk was, is het niet een stukje van eigen frustratie die je uitwerkt op haar? Voor de rest is het gewoon een heel vervelende situatie, maar haar verhaal van de gebroken boom lijkt me dikke larie.
Hier ben ik het niet met je eens. Op het moment dat iets uit je zicht verdwijnt kan er van alles mee gebeuren. Misschien heeft mevrouw het zadel laten stuiteren, wie zal het zeggen? Als je van te voren afspreekt dat het zadel gepast mag worden en eventueel teruggebracht dan is het een ander verhaal maar over het algemeen is verkocht gewoonweg verkocht. Veel verkopers bieden de koper aan om het zadel te passen in bijzijn van de verkoper. Wil iemand dat niet, dan is het het risico van de koper.
Mijn dochter heeft laatst een nieuw zadel gekocht maar het passen gebeurde toch echt onder toezicht van de verkoper. Die kwam aan huis, dat is een winkel met een gediplomeerd zadelpasser.
Ik kan zelf ook wel redelijk beoordelen of een zadel goed ligt en ik ken de winkeleigenaren persoonlijk maar geen haar op mijn hoofd die er aan dacht dat zij dat zadel even aan ons zouden meegeven om te passen. Er zal maar iets gebeuren met dat zadel. Dan hebben we het ook nog eens over flink geld, deze mevrouw heeft een zadel voor een koopje.
Ze had ook haar paard mee kunnen nemen naar de verkoper om te passen en zelfs een zadelpasser kunnen laten komen.
Ik vind het ook nogal vreemd dat het zadel eerst niet past en vervolgens een, ook nog eens misschien, gebroken boom heeft. Een boom is gebroken of een boom is niet gebroken. Dat is vaak niet eens zo moeilijk te voelen. Wie is de deskundige geweest die eerst heeft beoordeeld dat het zadel niet past en vervolgens heeft geconcludeerd dat de boom misschien wel gebroken is?