Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

speurneusc schreef:bestelauto/grijs kenteken:, een particulier die een grijs kenteken rijdt betaald zelfde wegenbelasting als geel, grijskenteken (korting doordat het geen personenauto betreft met een bestelauto kenteken) werkt alleen als het een auto op naam van een zaak is met kamer van koophandel inschrijving.

Elmars_Floor schreef:Ik ben toch even heel benieuwd.. Dat de wegenbelasting op oldtimers komt dat weet ik maar nu las ik dat paardenvoertuigen in aanmerking komen voor het kwarttarrief..
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... envoertuig
Ik heb namelijk een hele leuke B vrachtwagen gezien die in orde is en uit 1982 komt.
Valt die dan onder het kwarttarrief of krijg je dan alsnog de volle mep? En op de site van de belastingdienst kan ik ook nergens vinden wat dat bedrag dan zou moeten wezen.
Elmars_Floor schreef:Dank je wel voor je antwoord.
Dat is wel een idee.. had kenteken al gecheckt. Wagen is zelf 2520 kg Dus heeft 980kg laadvermogen. Voor een D/E pony's moet dat wel lukken of zie ik dat verkeerd? Want met een laadvermogen van 600 zouden toch 2 shetten van circa 200-250kg erop kunnen?
Elmars_Floor schreef:Ja dank je las er al overheen zag ik.
De wagen staat wel als veewagen geregistreerd. Maar dan alsnog denk niet dat het wat gaat worden. Zag er zo prachtig uit.. Mooie prijs en goed uitziend.. Dan maar door sparen..