Zwarte laarzen cognac maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mcjv

Zwarte laarzen cognac maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 16:25

Hoi!

Ik ben een beetje aan het rondzoeken voor cognac laarzen, maar ze zijn allemaal echt ver boven mijn budget. Ik heb nog een paar laarzen van Petrie model Perfect staan, ik draag die eigenlijk nooit.. Nu zit ik te denken of ik die niet gewoon cognac kan maken met dat leerspul? Ik hoorde wel hier en daar dat het niet op elk soort leer kan. Dat het aan de binnenkant heel gauw zwart word dat weet ik. Maar geeft het ook af aan zadels? Ik denk dat de eigenaar van mijn leasepaardje niet erg blij mee is als dalijk opeens cognac vlekken op haar laarzen zitten. :')

Alvast bedankt!

Leen

Re: Zwarte laarzen cognac maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:28

Goh je kan indringverf gebruiken, maar dat geeft sowieso af. En of het op zwart dekt... daar vrees ik voor.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 16:30

Een meisje een keer op wedstrijd die had haar laarzen ook cognac gemaakt vertelde zij me. Heb helaas niet gevraagd hoe. Zou het wel met meerdere laagjes dekken of dat ook niet?

wildhorse99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:09

@ MCJV op petrie perfect gaat het sowieso niet lukken, die zijn namelijk gecoat. En juist door die coating is de laars niet indringbaar voor verf(zit een soort van plastic beschermlaag over de laars, athans zo moet je het zien)
En daarbij heb ik ernstige twijfels of je een zwarte laars bruin kan maken, een bruine zwart wel maar omgekeerd gaat heel lastig worden, dat zwart is zo donker dat je dan ze eerst moet ontkleuren en daarna moet verven, onkleuren kan bv door leer te poetsen met groene zeep(bokker per ongeluk aan de lijve ondervonden met haar zadel, dat was overigens niet de bedoeling, maar werken doet het zeker)
Maar bij een laars met coating kan dit zoiezo niet, die coating houd de kleur en glas in stand

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:10

wat is je budget dan? :) heb je wel eens bij lipica gekeken? :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 17:11

wildhorse99 schreef:
@ MCJV op petrie perfect gaat het sowieso niet lukken, die zijn namelijk gecoat. En juist door die coating is de laars niet indringbaar voor verf(zit een soort van plastic beschermlaag over de laars, athans zo moet je het zien)
En daarbij heb ik ernstige twijfels of je een zwarte laars bruin kan maken, een bruine zwart wel maar omgekeerd gaat heel lastig worden, dat zwart is zo donker dat je dan ze eerst moet ontkleuren en daarna moet verven, onkleuren kan bv door leer te poetsen met groene zeep(bokker per ongeluk aan de lijve ondervonden met haar zadel, dat was overigens niet de bedoeling, maar werken doet het zeker)
Maar bij een laars met coating kan dit zoiezo niet, die coating houd de kleur en glas in stand

Jammer. Bedankt voor je reactie. :j Dan word het toch maar sparen voor een tweedehands paar cognac vrees ik.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 17:14

femo schreef:
wat is je budget dan? :) heb je wel eens bij lipica gekeken? :)

Ja ik heb bij hun site gekeken! Ik snap alleen echt niks van de prijzen. Hoe duur zou ik uit komen met een paar op maat gemaakte laarzen mét rits? Raamsdonkveer is geukkig niet zo ver.

Edit: Budget zou rond de €250 komen, mijn moeder betaald ze en gaf aan niet te veel geld uit te willen geven.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:10

ik denk dat je dan al een heel eind komt hoor bij lipica. Je moet gewoon even een mailtje sturen ;) Hebben wij destijds gedaan omdat ik graag een bepaalde laars wilde hebben die mij veel te duur was. Mijn moeder heeft toen een foto bijgevoegd van de laars die ik graag wilden en wat het ongeveer zou gaan kosten om zoiets te maken. Bellen kan ook :) Ze zijn echt niet de beroertste om te helpen.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 22:29

stalxpaard schreef:
ik denk dat je dan al een heel eind komt hoor bij lipica. Je moet gewoon even een mailtje sturen ;) Hebben wij destijds gedaan omdat ik graag een bepaalde laars wilde hebben die mij veel te duur was. Mijn moeder heeft toen een foto bijgevoegd van de laars die ik graag wilden en wat het ongeveer zou gaan kosten om zoiets te maken. Bellen kan ook :) Ze zijn echt niet de beroertste om te helpen.

Ah super! Ik heb inmiddels al de prijslijst gevonden. Ik zou dan inderdaad rond de 250 euro kwijt zijn. Ik ben bijna jarig, dus dat word even mama lief aankijken. :j

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:10

Is de mondoni bath niet iets? Die is maar 179 euro als ik het goed heb.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:16

En als je nou die Petri's weet te verkopen? Kan je dat geld er ook mooi bij doen :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 13:52

Jippyhorse schreef:
Is de mondoni bath niet iets? Die is maar 179 euro als ik het goed heb.

Ik heb die volgensmij al eens gepast, maar de cognac kleur zie ik niet meer staan in divoza, alleen de donkere kleur. :n

Eefske schreef:
En als je nou die Petri's weet te verkopen? Kan je dat geld er ook mooi bij doen :)

Aha! Daar had ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht. Ik zou dat wel kunnen proberen inderdaad! +:)+