Vakantie Veluwe - Enjoy the ride - Route Lunteren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elfie

Vakantie Veluwe - Enjoy the ride - Route Lunteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 02:37

Hallo iedereen,

In juni gaan wij met de paarden een week op vakantie naar Lunteren. Uiteraard willen we graag lange wandelingen maken met de paarden. Nu had ik op de website van Enjoy the ride de route Lunteren gevonden dus het leek me ideaal om die eens te rijden. Het enige probleem is jammer genoeg dat ik steeds een foutmelding krijg als ik de route wil inladen op mij gps (Garmin Forerunner 305). Hij zegt steeds: kan het volgende bestand niet openen. Bestand: Lunteren.gpx
Ik ben jammer genoeg niet echt technisch aangelegd, dus ik heb géén idee hoe ik het kan oplossen. Vandaar de vraag, wie heeft de gouden tip en weet hoe ik het bestand wel kan opladen?

Daarnaast zou ik ook graag het kaartje met de route afdrukken, maar dat lukt me enkel in het klein... Je ziet er de wegen helemaal niet op -O-
Is er een mogelijkheid om het kaartje op de een af andere manier te vergroten en de route iets duidelijker af te drukken?

Ik heb al gemaild naar Enjoy the ride (hele poos geleden) maar kreeg helaas geen antwoord op mijn vragen...

Alvast bedankt!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:40

Waar in Lunteren ga je naartoe? Op zich zijn er in de regio diverse routes met genummerde paaltjes die je ook kunt volgen, zeker als je dat combineert met een gps om weer terug te komen is dat heel werkbaar. Mogelijk dat de accomodatie ook wel de VVV-kaart heeft van de Zuidwest Veluwe, daar staan ook ruiterpaden op.

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-13 12:14

Bedankt voor je reactie Waratje! Dat van die genummerde paaltjes klinkt heel interessant, dat wist ik niet. Is daar dan ergens een kaart van te verkrijgen ofzo?

Wij logeren trouwens bij Ylvie met de paarden: http://www.paardenvakantielunteren.nl/index.html
Vorig jaar zijn we daar ook geweest, toen waren er geen kaarten beschikbaar en hebben we gereden in en rond het Wekeromse zand. (We waren daar eigenlijk voor een clinic CR, maar toen ontdekten we dat we vlak aan de Veluwe zaten en moesten we natuurlijk ook gaan wandelen met de paarden! Dit jaar gaan we vooral om te wandelen :P )
Dit jaar zouden we wat verder door willen rijden, in en rond het Wekeromse zand kennen we intussen wel onze weg, en ik heb al gezien dat dat slechts een heel klein stukje Veluwe is dat we gedaan hebben.

Wij zijn vorig jaar wel drie toeristische kantoren (VVV's?) afgelopen met de vraag naar een kaart met ruiterpaden, maar meestal vielen ze compleet uit de lucht :? En bij een kantoor zeiden ze dat ze al twee jaar in afwachting waren van een herdruk van een kaart waar ook de ruiterpaden op stonden. Dus als jij enig idee hebt hoe en waar ik een kaart kan bemachtigen, zou ik dat heel graag weten! :)

millie

Re: Vakantie Veluwe - Enjoy the ride - Route Lunteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 22:47

Meestal krijg je bij je gps ook een computer programma om kaarten te laten zien. Daarin kan je een gpx bestand ook laden en dan van daaraf een kaartje printen.
Lukt het op je gps alleen niet met dit gpx bestand of ook n iet met andere routes?
Ik heb vorig jaar 1 keer zo'n route op mijn gps gezet en dat werkte goed.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:25

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 08:34

Millie, heel erg bedankt voor je reactie!!!!

Dit helpt me al enorm op weg! Ik ga dit weekend met gps en cd-rom aan de slag, maar ik denk dat het me wel gaat lukken.

Hoe doe je dat, zo een gpx bestand in googlemaps zetten?

Ik zou graag deze route willen rijden: http://www.enjoytheride.nl/routes/lunteren

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:10

ik heb voor mijn garmin de basecamp software gratis gedownload en kan die gpx bestanden van enjoy the ride er gewoon op krijgen

succes

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:20

Je kunt vanuit jullie accommodatie ook vrij gemakkelijk naar het Lunterse gat en het Edese bos rijden, daar zijn ook diverse 'paaltjes' routes. Met de trailer ga je makkelijk naar de parkeerplaats bij de 'Driesprong' (rotonde apeldoornseweg / wekeromseweg). Vanaf daar rijd je zo de Ginkelse heide op, ook heel veel routes. Maak gewoon een waypoint van je beginpunt en je kunt de hele dag rondrijden.
Verder is het leuk om met de trailer naar het nationale park de hoge veluwe te gaan, daar kun je ook met je paarden rijden (wel entree betalen), je krijgt dan een kaartje met de routes. Onderweg kun je dan stoppen bij een restaurant en de paarden even laten rusten.
Derde optie: Met de trailer naar de parkeerplaats ten westen van Harskamp (Harskamper dennen) en daar over de ruiterpaden naar het Kootwijker zand rijden.
Er zijn heel veel mogelijkheden in de buurt. Veel gemarkeerde routes en met een gps kom je altijd weer thuis.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 22:11

Is het je al gelukt Elfie om de route op je gps te krijgen?

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 20:29

Ja het is gelukt! *\o/*

Ik heb een route in Laag Soeren opgeslagen (voor komend weekend :D ) en de route in Lunteren (voor in juni).

Alleen de route in het groot afdrukken op een kaartje is me niet gelukt, maar ik gok dat we er met de gps alleen ook wel gaan geraken...

Bedankt iedereen voor de goede tips!