Bij deze heb ik even een vraagje over mijn ruin die we in september 2012 gekocht hebben als 7jarige. We hebben hem laten castreren bij de aankoop. Hij stond gekeurd bij AES en mocht dus dekken. Heeft dit ook 2 keer gedaan maar aangezien wij thuis alleen maar merries hebben en ook altijd met een andere merrie op wedstrijd zou moeten gaan was de beste oplossing om hem te laten castreren. Hij was heel lief in omgang als hengst en nu als ruin is het ook een schatje. Ik rijd sinds de winter ook wedstrijden met hem en had toen geen enkel probleem maar nu de zon een beetje uitkomt en de merries hengstig worden komen zijn hengstenhormonen weer even boven. Hij doet niet heel erg stout maar begint lichtjes te steigeren en rond te draaien (uitdagen en spelen). Mensen hebben me nu verteld dat als je vicks op zijn neus smeert, hij de hengstige merries niet meer zo fel ruikt en dus ook rustiger zal zijn. Aangezien ik geen andere info online vindt hierover, zou het leuk zijn als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben even zouden willen reageren. Zou graag weten of het echt helpt en of hij daar niet fris door wordt want het is ook geen 'normale' geur voor een paard.
Alvast bedankt!