Ik heb haar gekocht van een manege in Haarlem waar ze toen ongeveer 2 jaar stond. Van wat ik begrepen heb heeft de toenmalige eigenaar van die manege (niet meer degene die de boel nu runt) haar gekocht van een handelaar.
Waarschijnlijk nu ruim 8 jaar geleden is ze als veulen naar Nederland gehaald (haar geboortedatum is onbekend maar vermoedelijk is ze van voorjaar 2004 en eind zomer/begin najaar 2004 op transport naar Nederland gegaan), hoogstwaarschijnlijk door een van de twee grotere handelsstallen in Ede. De 5 jaar tussen haar aankomt in Nederland en haar verblijf op de manege in Haarlem zijn volledig onbekend en hoewel het verder voor mijn werk en relatie met haar niet uit maakt, ben ik toch nieuwsgierig wat er in die tussen tijd met haar gebeurd, is wat er wel of niet met haar gedaan is (was ze al gereden, is er met haar gefokt?) en waar en hoe ze gehouden is.
De naam die ze in het Poolse paspoort heeft is Polonina en op de manege in Haarlem werd ze Nina genoemd. Ze is ongeveer 1.44 hoog, stevig gebouwd en een heel zachtaardige merrie.
Door haar kleur en aftekening moet ze volgens mij makkelijk te herkennen zijn dus wil ik toch proberen om er achter te komen of er meer over haar bekend is.
Ken je haar, of heb je haar wel eens ergens gezien, dan hoor ik dat graag.
(Even voor de duidelijkheid, het gaat dus niet om de periode dat ze in Haarlem stond maar daar voor. Als iemand weet van welke handelaar die manege haar gekocht heeft dan wil ik dat wel graag weten, die informatie zou ik nog krijgen maar helaas wordt er niet meer op mails van mijn kant gereageerd).

Thanks.
Ik kom er net achter dat ze bij het Fjordenstamboek geregistreerd staat... Heel dom had ik haar chipnummer nooit opgezocht omdat ze via de NQHA gechipt is en het nummer gewoon in haar Poolse paspoort toegevoegd is. Ik ging er dus van uit daar haar gegevens niet op te vragen waren (had nl. al contact gehad met Jørgen v.d. Holst, degene die haar gechipt heeft en die kon me niet verder helpen).
Nu blijkt het nummer dus bij het Fjordenstamboek in de boeken te staan en daar is een naam aan gekoppeld: BARNEVELD A. - HEEMSTEDEN Deze persoon staat als fokker én als eigenaar te boek, dat klopt dus in ieder geval niet aangezien ze echt wel uit Polen komt, maar nu heb ik dus in ieder geval een aanknopingspunt (lekker blond om daar pas na 1,5 jaar aan te denken
)Ik weet niet of het 1 naam is of dat Heemsteden de woonplaats is, want dat schrijf je nl. zonder N aan het eind, maar in Heemstede zit wel een manege waar ze Fjorden hebben (dus connecties met 't fjordenstamboek) en 't ligt dicht bij Haarlem...