Ook welleens stress voor de wedstrijd gehad?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romancehorse

Ook welleens stress voor de wedstrijd gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 14:01

Pff gisteren wedstrijd gehad.
Maar wat een dag!!!
Net voor dat ik de deur uitging , kwam m'n moeder erachter dat de trailer nog bij de trainer was.
We hebben een paard in training staan.
Konden we een trailer lenen van een vriendin op stal.
Nou sleuteltje opgehaald , kregen we de trailer er niet op!!
Alles zat vast , het was een wat oudere trailer , nou snel paard knotten.
Wegrijden, 15 min om in te rijden , veel te weinig natuurlijk.
Ik gestrest , paard gestrest.Pff.
Toch nog een redelijke proef afgeleverd.
Tweede proef waren we allebei een beetje moe van alles.
Dus die werd niks.
Ging we toch nog huis met de eerste prijs en 190 punten voor de eerste proef.
Eind goed al goed.
Jullie ook welleens gehad ?

Zooist

Re: Ook welleens stress voor de wedstrijd gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:55

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:50

wat een gedoe! maar het komt me bekent voor

mijn paard loopt normaal altijd de trailer in maar hadden haar al een hele tijd niet meer in de trailer gehad omdat we met 3 of 4 paarden weg gingen dus dan nemen we de vrachtwagen. maar dit keer gingen we met 2 paarden weg dus s'avonds geoefend met om de beurt ALLEEN er in gezet te hebben ging heel goed. dus op de dag van de wedstrijd alles goed en liep allemaal op schema dus we gaan laden. paard van me ma liep er zo in geen gezeur of gedoe maar toen kwam die van mij.... nou mevrouw wou er niet in want de doorgang vond ze te klein. Nja na 3 kwartier erin gekregen naar de wedstrijd gegaan snel opgezadeld en me ma kon voor haar 1ste proef nog 5 min instappen -.- nja opzich goed gereden en ze was 2x 1ste ik had 10 min om in te stappen maar ook goed gereden 2e en 3e plaats. dus zeer tevreden. alleen... toen moesten ze nog in geladen worden. paard van me ma weer normaal erin lopen zonder problemen maar toen kwam mijnes. meer als 5 kwartier geprobeerd met longeerlijn en alles maar nis helpt op den duur maar 2 longeerlijnen naar achter (als muur) gespannen en met een jas er achter heel hard wapperen zodat ze naar voren moest en de trailer in springen. ik weet het niet een normale manier maar op dat moment de eenigste. daarna nog getriant met op de trailer lopen en nu doet ze het heel braaf!

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 21:25

Ha Ha ze kunnen best voor extra spanning zorgen die paarden.
Heb dat ook weleens gehad met les.
Toen ik klaar was met de les was het donker geworden.
Wou meneer er niet meer in omdat het nu eng was in het donker.
Ook een halfuur met touwen lopen rommelen . pfff.

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 21:26

Bedankt voor het lijstje.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 21:28

Graag gedaan! Ik ben zelf erg chaotisch met zulke dingen en kwam er achter dat meer mensen dit hadden. Dus vandaar dat ook de trailercheck erbij staat. Ik had al een week een lekke band ....... tja, toen stond ik ook! Haha!

Succes ermee!

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 21:32

Ooh ook erg!!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 23:46

romancehorse schreef:
Pff gisteren wedstrijd gehad.
Maar wat een dag!!!
Net voor dat ik de deur uitging , kwam m'n moeder erachter dat de trailer nog bij de trainer was.
We hebben een paard in training staan.
Konden we een trailer lenen van een vriendin op stal.
Nou sleuteltje opgehaald , kregen we de trailer er niet op!!
Alles zat vast , het was een wat oudere trailer , nou snel paard knotten.
Wegrijden, 15 min om in te rijden , veel te weinig natuurlijk.
Ik gestrest , paard gestrest.Pff.
Toch nog een redelijke proef afgeleverd.
Tweede proef waren we allebei een beetje moe van alles.
Dus die werd niks.
Ging we toch nog huis met de eerste prijs en 190 punten voor de eerste proef.
Eind goed al goed.
Jullie ook welleens gehad ?

Je moet het positief zien, je had je paard tenminste niet vergeten :D
(Pa dacht dat dochter had geladen, dochter dacht dat pa dat had gedaan, stonden toch tikje dom in trialer te kijken op wedstrijd terein)
Dus het kan altijd nog gekker.

Tja je voorbereiding was niet echt ideaal, dat geeft stress ja.
Heb 1 x gehad, dat stalgenootje zei, je hebt lekke band.
Was ook zo, de auto, nou toen schoot ik ook in de stress, want moest paard poetsen en vlechten en band verwisselen.
Stalgenootje toen mijn paard gedaan ik de band :+
Was ook nog net op tijd, punten van toen, geen idee.
Maar heb de hele dag nog lopen stuiteren. :')

East_Valley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:16

Hahaaa heel herkenbaar! Maar je hebt ondanks de stress nette punten gereden, gefeliciteerd!!
Gebeurt mij ook wel eens, ik maak voor mezelf ook altijd een lijstje en dag loop ik een dag van te voren na!

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-13 13:50

Ja de wedstrijd was ook last minute geregeld.
Snel dekje wassen etc.
Volgende keer maar weer op me gemak en de tijd nemen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:57

Heb hier wedstrijd big shopper, na wedstrijd alles uitwassen en er weer in doen, zo vergeet ik niets.
Enigste dat dan wel zwerft is het paspoort. (reden, ik ben ook nog wel eens in het bos te vinden, dan moet ie ook mee)

En als ik heel lang niet start is op de een of andere manier alles altijd weg, maar graai het dan avond van te voren bij elkaar.

DiFa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 12:35

Hahaha ja een paar weken geleden nog.
We hebben een nieuwe auto gekocht omdat de vorige helemaal kapot was. Normaal heb ik in mijn auto wat wedstrijdspullen liggen die ik er niet uit haal na de wedstrijd. Zoals als ik een paar weken achter elkaar wedstrijd heb, mijn wedstrijdjas, plastron en handschoenen. Die liggen in een zak en als die wedstrijden achter de rug zijn was ik het uit.

Een paar weken gelden ging ik op wedstrijd. Ik mijn nieuwe auto in geladen en alles gechekt of ik alles had. Zadel, dekje, singel, cap, uitrijdeken, zweetdeken, hoofdstel, laarzen, sporen, zweepje. Ja ik had alles. Ik rij naar stal en koppel de trailer aan en ga met mijn paard aan de slag. We willen net wegrijden tot ik erachter kwam dat mijn zak met jas, plastron en handschoenen nog aan de kapstok thuis hing. Ik in paniek mijn vriendin tevens groom gebelt of ze naar mijn huis kon rijden om het op te halen, maar ze was al op stal. Ik mijn man gebeld, maar die lag nog in bed. Toen ben ik met mijn paard en al naar mijn huis gereden om het op te halen. Ook ik kwam te laat aan en heb toch een redelijk proef kunnen rijden haha.

Zo heb ik nog een voorbeeld.
Een jaar geleden in februari was het heel erg koud. Ik had mijn paard klaar staan en haar op de trailer gezet. Ik was nog bezig haar vast te zetten in de trailer toen iemand het zeiltje achter dicht deed (dit deden we vaker dus niks nieuws), maar mijn paard raakte in paniek. Ze kwam voor omhoog en sloeg met beide benen over de voorstang heen. Ze had helemaal vast en ik raakte in paniek. Gelukkig waren er mensen op stal die koel en kalm bleven. Ze hebben met een sleutel de voorstang los gekregen en mijn paard is zonder verwondingen (lang leven de transportbeschermers) eraf gekomen. Ze had het raampje eruit getikt dus die moest er weer ingezet worden. Toen alles weer gemaakt was zeiden ze dat ik mijn paard weer op de trailer moest zetten en dat heb ik gedaan. Ze liep erop alsof er niks gebeurd was. Vol adrenaline ben ik op wedstrijd gegaan en was eerste geworden met 206 punten haha.

Dat waren de ergste stressmomenten voor mij

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:20

Sjolvir schreef:
Heb hier wedstrijd big shopper, na wedstrijd alles uitwassen en er weer in doen, zo vergeet ik niets.

:j
Ik heb zo'n bak bij de Action gekocht en die staat altijd in de kofferbak! Al mijn spullen zitten er in, van plastron tot reservesokken en van veiligheidsspeldjes tot longe.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:25

JannaS, van paard over de stang wordt je echt niet blij, wel super resultaat nog die dag.

Ga zo maar eens mijn rommel bij elkaar harken (hangt nog aan de waslijn) morgen wedstrijd, dus tas vol proppen.