Kan een vliegendeken ook aanblijven op stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flynneman

Kan een vliegendeken ook aanblijven op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 18:00

Hoi,
Vorige zomer ging mijn paardje vaak naar buiten zonder zijn deken en dan zat hij regelmatig onder de bultjes.
Mijn paardje gaat 's ochtends naar buiten en komt 's avonds weer naar binnen. Hij staat niet aan huis en het is niet altijd evident voor de staleigenaar om telkens de dekens in de ochtend op te leggen en later die dag weer allemaal af te halen.Daarom vraag ik me af of je zo een vliegendeken ook niet gewoon kan laten opliggen, ook als ze 's nachts op stal staan.
Ohja, ik heb een erg fijn Rambo vliegendeken.
Alvast dank je wel voor jullie info!!

BelleFleur

Re: Kan een vliegendeken ook aanblijven op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:02

In onze stal vind ik dat, op dagen die een vliegendeken vereisen, doorgaans te warm. Het hangt dus ook van je stal zelf af.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:05

Zo'n gigantische klus is het toch niet om een vliegendeken op en/of af te doen :?

Zou dan toch een beetje m'n bedenkingen krijgen bij de stalhouder eerlijk gezegd ...

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:10

Shirley schreef:
Zo'n gigantische klus is het toch niet om een vliegendeken op en/of af te doen :?

Zou dan toch een beetje m'n bedenkingen krijgen bij de stalhouder eerlijk gezegd ...

weet je wel niet hoeveel stallen dit niet doen?

ik hou de vliegendeken gewoon s' nachts op :j

Flynneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 18:10

Haha, Shirley, deze reactie had ik verwacht. :-) Nee, het is echt een super fijne stal waar de paarden de beste zorgen krijgen.
Trouwens, heb je ooit 12 paarden van dekens voorzien en dan buiten gezet? Is echt niet zo snel gedaan, hoor.
De mensen gaan zelf ook nog werken en ik begrijp best dat ze er in de ochtend soms geen tijd voor hebben.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:14

Shirley schreef:

Hoezo?? Als jij een stal hebt met 50+ paarden hebt, ga jij toch niet van al die paarden s' morgens en 's avonds de dekens wisselen. Ik begrijp heel goed dat die staleigenaar het niet doet.

Ik heb mijn paard zelf wel dag en nacht ingepakt. Maar dat heeft met zijn zomerexceem te maken. Het kan opzich wel, maar heeft je paard echt last van de bulten? Want het is voor de paarden volgens mij altijd fijner zonder deken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 18:17

Hebben al die 50 paarden dan een deken nodig en ook nog een eigenaar die er zelf geen tijd voor heeft ?
Lijkt me toch wel een mouw aan te passen ... desnoods een stalgenoot vragen en een keer een wederdienst bewijzen ?

Elkaar een beetje helpen zie ik geen kwaad in ;)

Flynneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 18:38

@ liedjuh2 : nee, het zijn maar korte periodes dat hij 's avonds naar binnen komt met bultjes. Ik denk dat het aan de rupsen/insecten ligt die in de bomen zitten. Ik leg ook echt geen vliegendeken op voor enkele bultjes. Maar soms staat hij echt helemaal vol. En dan leg ik liever gedurende een paar dagen een deken op. Het hangt er ook vanaf in welke wei ze op welk moment staan. Er wordt namelijk regelmatig van wei gewisseld.

@ Shirley : :-)

onlineshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:59

Ik snap wel dat de staleigenaar niet steeds al die dekens eraf haalt / oplegt. Kan ook geen kwaad, de winterdekens haal je er s´nachts ook niet af.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:01

paard heeft hem gewoon dag en nacht op, geen probleem bij die van mijn.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 22:07

In principe moet het geen probleem zijn om een vliegendeken dag en nacht om te houden.
Er zijn maar weinig stalhouders die aan dekens wisselen doen.

evita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:46

Bij ons hebben ze ook dag en nacht een deken op en ze hebben er geen last van. (Eerder als ze geen deken ophebben) maar het is ook te snappen dat de staleigenaar de deken niet telkens op en af legt. (Mocjt de deken verschoven zijn legt die hem wel goed lijkt mij?)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:50

Waarom zou dat niet kunnen, winterdekens kunnen toch ook op blijven.
Daarbij zitten er op stal ook nog wel eens vliegen.

En dat de stalhouder het maar moet doen, als je wat paarden hebt staan heb je wat te doen steeds.
Voor een keer zouden ze bij ons op stal niet moeilijk over doen, maar het moet niet zo zijn dat het steeds is.

Flynneman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 10:15

Dank jullie wel voor de reacties! :-)