Hij zit in de pubertijd maar het zijn geen spelletjes meer hij is gewoon echt stout!
Hij bijt, hij loopt niet goed mee aan de hand. Hier kan hij het deel van de padock naar stal gewoon meelopen en dan opeens stoppen en niet verder meer willen lopen. Echt niet meer voor uit willen, achterwaarts en de laatste tijd zelfs stijgeren. Als de andere ponies van de padock al wel op stal staan loopt hij zo mee. Maar om als eerste te gaan doet hij niet, en dat moet hij wel gewoon gaan doen van mij, want opzadelen bij de padock is niet handig
Hij heeft nu een kleine blessure waardoor we alleen aan de hand stappen. Dit gaat ook niet lekker! Hij hapt in alles(ook echt hard) en stopt om de seconden om te kijken en dan weer te schrikken of stil te staan of weg rennen.
Hij heeft op die momenten geen respect voor mij, terwijl hij dat op andere momenten wel heeft. Onder het zadel is hij heel erg werkwillig en gaat het goed. Aan de hand is het probleem.
Ik weet even niet meer waar ik moet beginnen, negeren van het bijten helpt niet. Straffen helpt niet en word hij meer bang van mij.
De opvoeding is niet goed, ik snap dat ik dit niet in een week kan veranderen. Maar ik merk dat ik steeds gefrustreerder op hem word als hij vervelend doet. Het longeren en rijden gaat wel goed.
ook als hij gaat stil staan, steigeren etc, net zolang doorgaan met stappen tot hij alles doet wat jij wil niet stoppen!, als hij bijv. begint te steigeren. ik zou als ik jou was ook eens iemand meevragen die je kan helpen.