Buirenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mella

Buirenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 12:16

Hallo,

Ik heb een account aangemaakt omdat ik een vraagje heb over een buitenrit en jullie mij daar vast bij kunnen helpen! :)
Ik ga zondag samen met een vriendin een buitenrit maken bij een manege met een groep. Ik zelf heb geen ervaring, ik kan alleen in stap en draf rijden, heb als klein kind 2x paardgereden maar daarna niet meer. Zij heeft enigszins meer ervaring.

Maat ik vroeg mij nu dus af wat voor kleding en schoenen ik het best aan kan doen aangezien ik geen paardrijkleding heb..

Alvast bedankt! :)

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:22

Als broek is zo'n soort legging broek wel handig of anders een joggingbroek bijvoorbeeld.
En als schoenen zou ik in ieder geval voor schoenen met een hak kiezen om te voorkomen dat je door je beugel schiet. Misschien iets van regenlaarzen?
Te brede schoenen zijn ook niet zo handig.

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:22

een broek waar je goed ik kan bewegen en misschien regenlaarzen? iniedergeval een schoen of laars die niet te breed is waardoor je vast komt te zitten in de beugels en waarmee je veel grip hebt.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 12:39

Keuze van broek: je wil eigenlijk geen plooien bij je knieen, dus een legging of stretch spijkerbroek zou in principe een werkbare keuze zijn. Verder liefst iets hoge schoenen of laarsjes zodat je enkel wat steun heeft, en inderdaad een hakje zodat je niet gemakkelijk door de beugel schiet met je voet.
Bovenkleding die niet lager komt dan je heupen tenzij je aan de onderkant weer kunt openritsen (jas!).

mella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 18:09

Ik heb regenlaarzen tot de helft van mijn kuit en met een hakje!
En ik heb een thermolegging zo'n dikke met fleece, maar ook wel stretch spijkerbroeken dus daar kan ik dan uit kiezen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:29

Ja, daar zou je uit kunnen kiezen. Neem dan het exemplaar dat het minste plooit bij je knieen als je je knieen buigt. Dat is namelijk de plek waar je de meeste irritatie op je huid krijgt. Daarom hebben rijbroeken daar ook een versterking zitten ;)
Regenlaarsjes is voor een keertje goed genoeg, maar neem eventueel ook hoge schoenen mee. Soms kom je met een regenlaarsje net verkeerd uit met de rand van het zadel en dat is wezenloos irritant (vind ik) :j

friesiszwart

Re: Buirenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 09:51

en jij vind het verstandig om op buitenrit te gaan?
En heb je en goed passende cap?