Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Teddy321 schreef:Het valt mij op dat steeds meer ruiters het vervelend vinden om op gras te starten en dus xde wedstrijden opzoeken die op zand worden verreden.
Best jammer, op deze manier zullen steeds meer grote concoursen ophouden te bestaan.
Hoe denken julle daarover?
. Schroeven indraaien is kwestie van africhten, ben 9vd10 keer alleen en ze zitten er altijd in zonder stress
. Grasbodems hebben meer houvast. Als zand modder wordt is het glibberen bij gras is dat iets minder snel.
dus ik start het liefst op gras 

(want die zijn toch altijd spooky haha)
. Pony's lopen beide ook veel fijner op een grasbodem dan op een zandbodem, dus persoonlijk zijn er voor mij weinig redenen om zandbodems te verkiezen boven grasbodems. En tja, de schroeven indraaien, moet het probleem niet zijn als je wat extra tijd inplant lijkt me.
DaraBariton schreef:Ja ik zoek de wedstrijden op zand op omdat mijn paard helemaal geen ijzers heeft. Als mijn paard dat wel zou hebben zou ik er gaten in laten zetten natuurlijk, maar om nu voor die paar wedstrijdjes op gras rondom ijzers te zetten nee dat is wel een beetje onzin vind ik..
Ik vind het te gevaarlijk om op gras zonder ijzers (met kalkoenen) te rijden.

michelle933 schreef:Ja omdat ze als ze geen ijzers hebben kunnen uitglijden?
Uh maar als t gras gwn droog is is er geen probleem???
Paarden staan toch zowiso vaak op gras/weiland? Die zullen ook heus wel is een sprintje nemen..