Welk dek voor trektocht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnebelleVD

Welk dek voor trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 12:59

Nou meiden, ik heb eens wat hulp nodig.

Ik ga in juni 2 weken trekken met mijn paardje.
Mijn zadel past goed en mijn paard is nogal rond.

Ik wilde graag een HAF-pad, omdat die lekker ademen en je die 's avonds met de tuinslang af kan spuiten en dan issie de dag erna lekker weer schoon.
Maar, ik heb die dingen nog nooit in handen gehad, in NL kun je de 4100 kopen, maar zijn die inlages niet te dik? Dat het dan met zadel erop een soort torentje wordt?

Toen dacht ik: waarom niet gewoon een ouderwetse wollen deken, maar ook dit heeft nadelen. Het schuift makkelijker en ik moet het dan echt ergens uit kunnen hangen om te drogen.

Heeft iemand nog ideeen?
Moet wel een vierkante zijn die onder een dressuurzadel past.
Dus niet zadelvorming (i.v.m. mijn zadeltassen)

Ben benieuwd!

Liesbetje

Re: Welk dek voor trektocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:20

Ik ben helemaal fan van HAF. Ademt inderdaad er goed en lijkt bij elk paard lekker te zitten. In Roemenië heb ik er vaak mee gereden, maar die zadels waren sowieso voorzien op dikke pads (ze gebruikten daar geen dunne), dus geen idee of het onder jouw zadel zou lukken...

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 18:22

Thx Liesbetje, ondertussen ook Country Mill even een bericht gestuurd. Ben zo bang dat het als een soort torentje gaat liggen op mijn "rondje" ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 19:16

Ik vind het helemaal niks. Op een of andere manier was de combi paard-zadel en HAF-pad waardeloos. Waar het 'm in zat hebben we niet vast kunnen stellen.
Mijn tip: goed uitproberen, als je de kans krijgt.

Los daarvan is het van belang dat je bagage op je zadeldek ligt, zodat je niet het risico loopt dat een l*llig randje een schuurwond veroorzaakt. Neem dus een dek dat groot genoeg is. HAF heeft daar een punt; ze zijn best heel groot.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 21:15

thx Ikke, dat is ook precies wat ik een voordeel vind ja. Anders moet ik elk randje met een bontje gaan afzetten en als ik het precies op mijn pad kan houden scheelt dat een hoop. Lastig allemaal.