Waypoints Ruiterknooppunten omg eersel postel luyksgestel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cyberxhorse

Waypoints Ruiterknooppunten omg eersel postel luyksgestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 21:40

Heeft er iemand een bestand met Waypoints of tracks van de ruiterroutes en/of Ruiterknooppunten in de omg eersel postel luyksgestel. We wonen hier nog niet zo lang dus het is regelmatig zoeken en wil het liefst doorrijden. Of dat iemand een foto wil maken van een kaart met ruiter routes dan kan ik ze zelf omzetten.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 00:40

Hmm uit de buurt :) Woon in Postel ^^
Onze vzpaardjes staan in Hechtel-Eksel, prachtig groen en fantastisch buitenrijden =)
Wat zijn waypoints en wat kan je er mee doen om lekker buiten te karren?

cyberxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 21:19

Waypoints zijn referentie punten die je kunt opslaan in je GPS, is makkelijk navigeren als je de weg kwijt bent. Woon pas sinds oktober 2012 in luyksgestel en je kent het gebied dus je verdwaald makkelijk. Je kunt de waypoints ook gebruiken als er een paaltje is verdwenen om weer op route te komen.

Wil mij dit jaar richten op endurance dus ook de grens over. Hier in de omgeving kun overal rond crossen alleen weet nog niet hoe het over de grens is dan zou het makkelijk zijn om de informatie over ruiterroutes in de GPS te hebben. Heb jij toevallig een kaart met ruiterroutes in de omgeving Postel?

Ben ondertussen begonnen om alle ruiterroutes die we gereden hebben om te zetten in GPS formaat.

Het is hier idd super om te rijden en zo rustig. Ben hier oa komen wonen voor de natuur. Rij 3 a 4 keer per week buiten gem 50 km per week en kan de ruiters die tot op heden ben tegengekomen nog op twee handen tellen :) En dan te bedenken dat 50% hier in het dorp een paard heeft of direct iets mee paarden te maken heeft :)

Hoppit

Re: Waypoints Ruiterknooppunten omg eersel postel luyksgestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 22:28

Ja kan ik geloven. Wij zijn pure buitenhobbelaars (voorlopig nog op paardjes van iemand anders) en niets geweldiger dan uren de bossen in. Ben ook veel aan het opzoeken over TREC/endurance etc, eigenlijk vnl omdat ze werken met degelijke hufterproof maar lichte materialen die toch comfortabel zijn en van daaruit gewoon omdat het zo gaaf is :p
Wil het later ook gaan doen als we een eigen paardje hebben en waar we dus nu naar op zoek zijn.

Heb nog nooit zo'n kaarten tegen gekomen, maar zal aan je denken als 'k het tegen kom.

Wat voor gps gebruik jij? Gewoon voor wandelaars/hikers? 'k gebruik nu af en toe wel eens een trackerappje om te kijken hoe ver we rijden, maar is niet zo uitgebreid.

Heb je Eersel-Postel-Eersel al meegereden (40km)? Valt dit jaar op 13 oktober.

cyberxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 11:34

Heerlijk toch zo'n onbekend uitgestrekt gebied;) Moet wel zeggen dat ik een jong paard heb en de zondag zoveel mogelijk mijd als ik dan toch rij dan is het laat in de middag. Georganiseerde ritten heb ik hier nog niet gereden en ben gewaarschuwd dat met name sommige menners tijdens dit soort evenementen je niet in stap passeren maar vrolijk door draven daar zit je natuurlijk niet op te wachten.

Gebruik voor de langere stukken als ik wat verder weg ga sinds een paar dagen een Garmin Oregon voorheen een kleinere Garmin deze heeft een iets groter scherm. Wil eigenlijk een Garmin Montana nog groter maar denk niet dat zo praktisch is om zo even in je zak te steken.

Als ik dicht bij huis blijf dan gebruik ik ook mijn smartphone met de app "My Tracks" de GPS blijft dan thuis. Merk sinds een paar weken dat de ontvangst van een smartphone met de komst van de groene bladeren minder wordt. Was gisteren in de buurt van Witrijt en daar met de begroeiing vertoonde de smartphone toch vreemde figuren door de slechte ontvangst. Heb een samsung galaxy S3 met gps. Ook de telefoon ontvangst is in het grensgebied slecht dus niet eff kijken waar je bent maar dan heel lang eff wachten;(

Maar hoe is het rijden net over de grens? Zijn er veel stukken niet toegankelijk omdat het privé domeinen zijn?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:01

Goh, je hebt hier in Postel best wel veel wandelpaden: het klavertje 4 van Postel en het Miel Ottenpad qua officiële paden. Voor de rest is hier veel van de abdij, maar die maken er eigenlijk niet zo extreem veel uit als je de paden volgt (nog nooit iets of iemand tegen gekomen als wandelaar/fietser). De bossen die van Graaf de Brocqueville of particulieren zijn staan meestal wel aangegeven met 'privaat'. Niet dat daar zoveel controle is, maar daar wordt wel goed in gejaagd, dus zou 'k persoonlijk niet aanraden om daar mee te gaan experimenteren.

Als je ook met de trailer af en toe op pad gaat, is de kanten van Lommerl/Hechtel-Eksel/Overpelt ook fantastisch. Bij Lommel Sahara heb je water en 'woestijn', is waar al die fotomeetings gedaan worden. Wij rijden in Eksel meestal eerst een stukje stout door het militair terrein (prachtige bossen, schaapjes, heidevlakten, veel offroadmogelijkheden in zo van die dichtgegroeide brandgangen) en dan belanden we op de een of ander manier in een provinciaal domein met een fijn café (De Groene hoek, staat ook op het kaartje) waar de paardjes los in de wei kunnen. Op de googlemap zwieberen wij dus heel dat groene gebied door.

https://maps.google.be/maps?gs_rn=12&gs ... a=N&tab=il

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:05

Hier vind je diverse routes in België en andere Europese landen.

RouteYou

De Vierlandsheren is een route die hier (Lanaken)bijvoorbeeld veel gereden wordt.

cyberxhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 00:24

Dat is eigenlijk wel beter, kwam vanmiddag langs Postel en zag wat bordjes van de Belgische ruiterknooproute staan. Heb een stuk van de route gereden met de auto zijn gewoon doorgaande wegen en brede zandpaden. Niet de stukken waar je happy van wordt. In de Lommelse Sahara ben ik alleen nog geweest op de mountain bike richt mij voorlopig op de gebied voor het kanaal. Weet eigenlijk ook nog niet of ik mijn schimmeltje over de brug krijg;) Dat wordt een leuk project voor na het dazen seizoen.

incredible90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 01:34