paspoort pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daphnm

paspoort pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 21:03

Hallo,

ik wil mijn verzorgpony aanmelden bij de KNHS maar ik zit met wat probleempjes..

- Wat moet je invullen bij Sportnaam?
- Waar kan je de stamboeknaam vinden? Staat niet boven de stamboom..? (het is een spaans paspoort)
- Wat moet er bij Levensnummer staan? De code vd pony of gewoon de leeftijd?

HEEL
ERG
BEDANKT
!

Nordsvensk

Re: paspoort pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:05

Heb je toestemming van de eigenaar?

Sportnaam is de naam waarmee je je pony gaat uitbrengen. Stamboek staat idd. op het paspoort. (Bij mij staat het op de voorkant)

friesiszwart

Re: paspoort pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 07:44

Als je de papieren en/of het paspoort van je verzorgpony hebt kun je die gegevens vinden.
Maar wat vind de eigenaar ervan dat jij het paard aan wilt melden?

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:08

Heb je hier toestemming voor?

De stamboeknaam is gewoon de naam die als eerste groot in het paspoort staat
sportnaam mag je zelf verzinnen (vaak hetzelfde als de stamboeknaam) ALS er niet ooit door een vorige eigenaar een sportnaam gemaakt is.
Is dat wel het geval moet je ervoor betalen om het te veranderen, een sportnaam is de naam waar je mee uit komt op wedstrijden, dus op startlijsten/uitslagen etc overal staat die naam voor je pony op dat moment.
en het levensnummer is een heeeeeel lang nummer dat ook op de eerste pagina van het paspoort staat.

Hoop dat je eruit komt zo, ik ga ervan uit dat je niet het paspoort bij je heb zonder dat de eigenaar daar iets van af weet

Daphnm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 16:56

Ja de eigenaar weet overal van! Hij staat er ook volledig achter dat ik wedstrijden ga rijden. Ik ben al BB gestart, maar daar was helemaal niks voor nodig. Dus nu ik officieel wil beginnen moet alles op een rijtje staan (; Deze man is alleen al wat ouder en heeft er niet zo veel verstand van, dus ik neem het roer over op wedstrijd gebied ..

Bedankt voor de info allemaal :D