Wedstrijden zijn ze alleen in het weekend?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QuintySnoepy

Wedstrijden zijn ze alleen in het weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 19:25

heey, bokkers

Ik ben benieuwd of er ook wedstrijden zijn door de weeks.
Ik zou me daar dan graag op willen geven dan hoef ik niet naar school :P.
Wat sommige mensen uit mijn klas krijgen ook soms vrij als ze een belangrijke wedstrijd moeten spelen. :P
Dit klinkt misschien dom maar ik vindt school dood saai! dus alles voor een dagje vrij :) .

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:29

Sorry maar dit vind ik echt een domme reden om een wedstrijd door de week te rijden. :? Wedstrijden zijn juist vaak in de weekenden omdat mensen naar school moeten of werken. Soms op vrijdagavond, maar dan moet maar net je klasse aan de beurt zijn.

Gewoon lekker naar school gaan door de week. Trouwens, ik zou het wel slecht vinden als je school je een hele of halve dag vrij geeft voor je hobby!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:31

Je zegt het zelf: ze geven vrij voor een belangrijke wedstrijd. Lokaal op eender welk wedstrijdje rondhobbelen telt daar niet in mee. Reken dat je minimaal provinciaal kampioen moet kunnen worden of nationaal aan de top meedraaien eer je daarvoor een dagje les mag missen.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:31

Aranel schreef:
Sorry maar dit vind ik echt een domme reden om een wedstrijd door de week te rijden. :? Wedstrijden zijn juist vaak in de weekenden omdat mensen naar school moeten of werken. Soms op vrijdagavond, maar dan moet maar net je klasse aan de beurt zijn.

Gewoon lekker naar school gaan door de week. Trouwens, ik zou het wel slecht vinden als je school je een hele of halve dag vrij geeft voor je hobby!

Juist! Denk ook niet dat ze zo'n wedstrijd als een belangrijke wedstrijd zullen zien en je daar vrij voor zullen geven...

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:33

Op grotere concoursen begint het vaak op woensdag en dan tot zondag. Maar op die doordeweekse dagen zie je alleen beroepsruiters en geen scholieren. Wat voor belangrijke wedstrijden zijn dat dat je klasgenoten er vrij voor krijgen? Kampioenschappen ofzo? Dat is voor jongeren toch altijd in het weekend?

0000

Re: Wedstrijden zijn ze alleen in het weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:15

Ja hoor, die zijn er wel. Moet je wel tussen de paarden gaan rijden, want voor ponyruiters (die vrijwel allemaal nog op school zitten) organiseren ze die natuurlijk niet...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 20:17

Als 13 jarige lijkt het me slim om gewoon lekker je lessen te volgen, heb je later nog veel plezier van ;)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:07

Er zijn weleens wedstrijden doordeweeks, maar om daar nou vrij te nemen voor school? Wedstrijden zijn toch niet zo belangrijk :Y)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:09

De leerlingen die vrij krijgen voor hun sport, zijn potentiele kampioenen die een sportstatus hebben verkregen op basis van hun sportresultaten. Oftewel, ze zijn erg goed. En dan nog, ze krijgen wel vrij, maar moeten echt wel alles inhalen en toetsen e.d. maken.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:14

Lekker naar school gaan en lessen volgen en wedstrijden doen in het weekend. ik mag hopen dat je ouders het hier ook mee eens zijn om gewoon je school te volgen?

passoasam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:18

Hier zijn wel wedstrijden door de week, maar dan s'avonds. Zodat je overdag gewoon naar school/ werk kunt. En dan daarna nog starten. Dus lekker eerst school afmaken en dan een top ruiter worden, dan mag je overdag door de weeks starten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 07:03

Voor pony's beginnen alleen internationale wedstrijden voor zaterdag, en daar mag je niet zomaar aan meedoen, zelfs niet als je Z2 rijdt, dan nog moet je je eerst inschrijven bij de KNHS, die nomineert je dan, en uiteindelijk geven hun hun goedkeuring of niet. De KNHS bepaalt wie er uiteindelijk wel of niet op een internationale wedstrijd mag rijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:35

Bij ons in de regio zijn de wedstrijden echt alleen in het weekend. Ik heb ooit meegemaakt toen het ech bomvol zat dat ze ook op vrijdagavond heel laat nog een extra rubriek hebben in gelast.