ik wil graag rijlaarzen kopen, ik heb al eens een paar op maat laten maken,maar was daar niet zo tevreden over. nu ben ik dus een beetje aan het rond kijken maar heb eigelijk geen idee hoe ik maten op moet meten? heb al gezocht op google maar kom er niet helemaal uit?!
groetjes!
Maris
Geplaatst: 14-04-13 10:09
Kuitmaat gewoon om dikste deel van je kuit ( wel meten met rijbroek en eventueel ook sokken er overheen ) Hoogtemaat is bij veel merken aan de achterzijde gemeten en dan vanaf de grond tot in je knieholte = Gaan zitten op een stoel met je onderbeen- bovenbeen in 90 graden hoek en dan meten . Derby meet deze maat anders, daar is de hoogtemaat ( dacht ik ) aan de buitenzijde gemeten vanaf de grond en incl de dressuurboog.
Vraag even iemand om je te helpen met meten Het komt echt precies, en toen ik zelf gemeten heb zat ik er toch wel een cm of 2/3 naast qua kuitmaat. Ben blij dat iemand me dus nog even geholpen heeft voor ik laarzen kocht
GlenFiddich
Geplaatst: 14-04-13 20:39
Blijheid schreef:
Vraag even iemand om je te helpen met meten Het komt echt precies, en toen ik zelf gemeten heb zat ik er toch wel een cm of 2/3 naast qua kuitmaat. Ben blij dat iemand me dus nog even geholpen heeft voor ik laarzen kocht
Misschien vraag ik dat best even aan mijn bijruiter. Bedankt!