Hoe vind ik een wedstrijdruitertje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Hoe vind ik een wedstrijdruitertje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 08:08

Ik ben dus niet op zoek naar een verzorgster,maar zou graag iemand vinden die onze pony relatief snel kan starten. Een ruitertje die al wat hoger rijdt,zou dus ideaal zijn.
Wat ik zou kunnen doen is wedstrijden langs om daar ruiters te vragen,maar vind dat ook niet echt gepast wanneer ze "bezig zijn met een wedstrijd". Het gaat om een c pony,dus best klein.
Nu gaat het pas om volgend jaar,aangezien we binnenkort een veulen verwachten. Mijn buurmeisje gaat de pony hopelijk dan ook rijden, maar zij moet nog best wat leren. (we hebben overgens 2 pony.s,dus mocht het niet samen gaan hebben we mogelijkheden)
Heeft iemand een idee hoe ik het makkelijkste iemand kan vinden?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:11

oproepje in de maneges/rijverenigingen ophangen?
Maar t lijkt me wel van belang dat de ruiter toch af en toe oefend om de pony aan te voelen.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:13

Misschien eens op een ponyclub gaan kijken? Daar rijden vast wel een paar kinderen die al genoeg ervaring hebben en als je geluk hebt willen ze nog wel een tweede pony rijden.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:14

Ik zou bij een rijvereniging langsgaan en dan de instructeur vragen of ze/hij iemand weet. Die ziet vaak meerdere pony kinderen en weet meestal wel of ze tijd hebben om er 1 bij te starten

superwoman

Re: Hoe vind ik een wedstrijdruitertje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 08:48

Denk dat een manege niet vrolijk gaat worden van een oproepje ophangen (bang om klanten kwijt te raken)
Instructeurs vragen is idd een slim idee.

Is er eigenlijk een lijst met rijverenigingen? Ken er hier slechts 1 die les geeft en dat was een instructrice waar ik niet blij van werd.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:38

Op concours ergens centraal een oproepje ophangen, bijv bij secretariaat of uitslagenbord.
Ik zou dit pas doen op het moment dat je daadwerkelijk iemand zoekt, kinderen zijn na een jaar zo'n afspraak al vergeten en bovendien kunnen ze in die tijd ook wel van de pony afgroeien.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:41

op marktplaats 'bieden' mensen zich ook vaak aan, misschien kan je daar wat vinden :j
zijn genoeg mensen die dit graag willen doen!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 17:54

Juist wel op wedstrijd gaan kijken, je kan het toch gewoon pas vragen als ze klaar zijn? Op een manege ga je (sorry, niet rot bedoeld) echt vrijwel geen kinderen vinden die nog op een C passen die al hoger hebben gereden en direct kunnen/mogen gaan starten. Als je de pony echt ervaring wilt laten opdoen, moet je nou eenmaal inderdaad een beetje doorwerken anders zijn ze er alweer vanaf gegroeid. Eventueel eens kijken of er niks rondrijdt op een A-B pony die aan de grote kant worden?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 19:18

leeneliefje schreef:
op marktplaats 'bieden' mensen zich ook vaak aan, misschien kan je daar wat vinden :j
zijn genoeg mensen die dit graag willen doen!

Nou dat zijn voornamelijk manegeruitertjes. Die moeten voor mijn nog teveel leren,dat duurt me te lang en ze groeien ook door

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 19:19

_Esther_87_ schreef:
Juist wel op wedstrijd gaan kijken, je kan het toch gewoon pas vragen als ze klaar zijn? Op een manege ga je (sorry, niet rot bedoeld) echt vrijwel geen kinderen vinden die nog op een C passen die al hoger hebben gereden en direct kunnen/mogen gaan starten. Als je de pony echt ervaring wilt laten opdoen, moet je nou eenmaal inderdaad een beetje doorwerken anders zijn ze er alweer vanaf gegroeid. Eventueel eens kijken of er niks rondrijdt op een A-B pony die aan de grote kant worden?

Dat is idd wel handig. Ouders zijn dan wel actief,wat ook belangrijk is.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 11:17

Ik krijg wel wat reacties met vragen dus...lokatie gorinchem,niveau ruitertje moet bevestigd l2 zijn en dus op de pony (137) passen.