Rijlaarzen kunstleer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xlovebenny

Rijlaarzen kunstleer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 18:47

Hoi!

Ik heb nieuwe laarzen nodig voor wedstrijd en gister kwam ik erachter dat er een gat in mijn jodphurs zat...
Ik wil graag leren laarzen, maar dat vinden mijn ouders te duur. Mijn jodphurs waren volgens mij wel echt leer maar dat weet ik niet zeker. Nu zag ik bij Epplejeck mooie rijlaarzen van kunstleer.

http://www.ej.nl/products/10000068/6000 ... TO+BARLAND

Heeft iemand hier ervaring mee? Of gewoon ervaring met kunstleren laarzen? Kan ik hier gewoon 3, 4 x per week mee rijden en in de vakanties 6, 7 x per week, of gaan ze al na 2 maanden kapot? Of kan ik beter nieuwe jodphurs kopen voor het rijden en deze voor wedstrijd bewaren? Of gewoon echte leren laarzen kopen en geen jodphurs?
Heb je dus ervaringen met kunstleren laarzen, deel alsjeblieft je mening :)

xxx

kathy9814

Re: Rijlaarzen kunstleer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:52

Volgens mij gaat kunstleer best snel stuk of het word minder mooi, dan kan je beter in een keer goede leren laarzen kopen die je nog lang past en nog lang meegaan

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:36

Ik heb geen ervaring er mee, maar denk dat ze best een jaartje mee kunnen gaan. Leren laarzen zijn inderdaad duur. Als je niet meer groeit en veel rijd, het geld waard, maar ze zijn niet geschikt (leren laarzen) om te stal mee te doen, door de plassen, blubber, etc. te lopen. Ja het kan, maar het is niet 'goed' voor ze.

Persoonlijk vind ik (aangenomen dat je nog groeit) de kunstleder laars een mooie oplossing. Als je ze na het rijden gewoon schoonmaakt met een doekje, denk ik dat je er wel lang plezier van kunt hebben.

Mocht je toch voor leren laarzen willen gaan, je kan ook voor tweedehands gaan. Deze zijn vaak nog goed en veel goedkoper.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:55

Maar 1 ding en dat is NIET doen! Ik had kunstleren van Mondoni, mooi 3 keer per week maar binnen 2 maanden zaten er scheuren bij de naad van het voetstukje en daarna ingeruild voor leren even 20 euro bijbetaald toen en nu ben ik er al een tijd heel blij mee.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 19:57

FlameHorse schreef:
Maar 1 ding en dat is NIET doen! Ik had kunstleren van Mondoni, mooi 3 keer per week maar binnen 2 maanden zaten er scheuren bij de naad van het voetstukje en daarna ingeruild voor leren even 20 euro bijbetaald toen en nu ben ik er al een tijd heel blij mee.

edit: Als je voetmaat 38 of kleiner is kun je voor 80 euro van die laarzen van leer krijgen.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:54

Echt waar waag de gok niet maar spaar liever even verder voor echt leren laarzen.
In mijn topic werd er ook geadviseerd om echt leren laarzen te kopen maar ik was eigenwijs en kocht toch kunstlederen.
en ja hoor na 1 maand zat er een gat in en een week later 2 gaten dus nu maar weer sparen voor echt leren. ( ik draag de laarzen 5 keer per week)

kathy9814

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:59

iloveyoujorg schreef:
Echt waar waag de gok niet maar spaar liever even verder voor echt leren laarzen.
In mijn topic werd er ook geadviseerd om echt leren laarzen te kopen maar ik was eigenwijs en kocht toch kunstlederen.
en ja hoor na 1 maand zat er een gat in en een week later 2 gaten dus nu maar weer sparen voor echt leren. ( ik draag de laarzen 5 keer per week)

Mee eens je kan beter zoals ik al zei in een keer goede echte leren laarzen kopen die lang meegaan en je nog lang aan past.

joycie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 14:18

Heb ook kunstleer gehad...ging bobbelen, scheuren, kwamen gaten in binnen 3 maanden, terugebracht en na 3 maanden precies hetzelfde. Terwijl ik ze alleen met rijden aan had!
Weer terug naar de winkel, geld teruggekregen en lekker doorgespaard voor ECHTE leren laarzen. Deze heb ik ondertussen alweer 4 jaar en zijn nog z.g.a.n. :D
Ik was wel al uitgegroeid toen ik mijn echte leren laarzen kocht, anders is t een beetje zonde van het geld vind ik.

Jippyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:43

Vaak gaat kunstleer veel sneller kapot. Ik denk dat je met leren laarzen uiteindelijk nog goedkoper uit bent, die gaan namelijk langer mee dus hoef je minder vaak nieuwe te kopen. Van mondoni (divoza) heb je ze al best goedkoop (kindermaten geloof ik vanaf 80 euro, normale maten vanaf 100 euro maar ze hebben regelmatig kortingen).

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:15

ik heb ze, als je ze goed behandeld gaan ze lang meer. Dus voor het rijden aan. Na het rijden uit en laarzenspanners er in en in een laarzen tas. Die van mij worden meerdere malen per week gebruikt en best stevig. Ze zien er nog uit als nieuw maar dat is omdat ik er heel zuinig op was.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:17

Ik heb ze 5 jaar gehad (van BR)
en inmiddels zijn ze wel overleden (was er ook niet zo lief voor)
maar voor mij zaten ze echt als een huis!

Hierna had ik goedkope leren laarzen gekocht, deze waren echter na een week al kapot.
Hierna heb ik duurdere (tweede hands ;-) ) ledere laarzen gekocht en deze zijn nog steeds goed :-)

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:24

Goedkope merken zoals QHP, Mondoni .... (vul het lijstje maar aan)
kan je beter niet kopen= goedkoop duurkoop

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:26

Ik heb die gehad voor laarzen waar ik gewoon normaal mee reed, eerste keer kwam er een grote scheur in bij de naden bij de neus. toen terug gegaan en nieuwe gekregen en daar ook een scheur in.
Kwam door het koude weer.
Goedkoop=duurkoop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:40

Ik heb kunstleren laarzen van BR en ik ben er echt geweldig tevreden mee.. Die waren wel een stukje duurder dan deze (bij de plaatselijke ruitersportwinkel destijds 120 euro) maar aangezien ik veel op stal rondwandel in mijn laarzen en ze dus ook echt enorm vies worden van tijd tot tijd vind ik het niet erg. Het enige nadeel is dat de ritsen ooit kapot zijn gegaan, ze ondertussen niet meer helemaal lekker zitten rond mijn kuiten en dat de dressuurboog naar mijn smaak te laag is...
Maar als je niet veel rijdt en je hebt geen baat bij hele dure laarzen kan ik kunstlederen zeker aanraden.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:49

Ik wandel ook door de mest en de plassen met mijn leren mondoni's en die gaan nu al dik 2 jaar mee. Heb ze 7 dagen per week aan. Ik denk dat je beter voor echt leer kan gaan. Mondoni bijvoorbeeld is ook helemaal niet duur.

Claudia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:30

Ik zeg ook niet doen. Ik heb ooit Horka's gehad met kunst leer en waren na een half jaar kapot... zonde van die 90 euro.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:33

Ik heb ze ooit ook eens aangeschaft en als je veel rijdt zijn ze echt zo versleten, die van mij waren ook binnen no-time kapot en lelijk!
Lekker even sparen voor leren laarzen, kost misschien wat maar gaan jaren mee!

Zeelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 16:37

Vorig jaar heb ik ook kunstleren laarzen aangeschaft.
Ik zeg ; 1x en ook nooit meer.
Na een maand zat er al sijtage aan de binnenkant. Na 4 maanden begon er op bepaalde plekken echt al kunstleer los te laten, vellen lieten los, airco ontstond... Nee , kunstlederen laarzen koop ik nooit meer.

Je betaald er minder voor, maar je doet er dan ook veel minder lang mee! ( lees; nog niet eens 12 maanden. )
Ik heb daarom ook gewoon weer voor leren laarzen gekozen. Kost meer geld , maar je kan er als het goed is jaren mee door.
( en dat kan je van de kunstleren laarzen niet zeggen ! ) :+