rijlaarzen kapot, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilikex

rijlaarzen kapot, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 17:52

hallo bokkers,

ik zit met een groot probleem, ik had eerst deze rijschoenen -->http://www.ej.nl/products/10000070/6100058/ . ik had deze nog maar een paar maanden, maar nu zijn ze al helemaal kapot. ik had deze laarsjes aan met stallen mesten & rijden & liep er elke dag op, maar nu ze kapot zijn loopt er allemaal water in. nu zat ik te denken, wat voor schoenen ik nu moet,

de eisen waar ze aan moeten voldoen:
* ze moeten waterdicht zijn,
* ik moet ze aan kunnen met rijden & stallen mesten, eigenlijk altijd als ik bij de paarden ben.
* niet te duur ( ben niet de rijkste, & moet het van mn eigen geld betalen) $$

eigenlijk zit ik nu zonder schoenen bij de paarden, ik heb wel klompen maar daar kan je niet een hengstenveulentje van 9 maand mee binnenhalen,die als een idioot aan je touw trekt & dus als je niet stevige schoenen hebt, je dus als gevolg op de grond ligt. ;(

ik heb a.s zondag ook weer les, dus dan moet ik wel weer schoenen hebben, zelf dacht ik dat ik dan wel met een paar gympen kon rijden, omdat mn pony toch niet de snelste is, maar ja dan zul je net zien, dat ik dan keihard met mn voet, door de beugels vlieg.
;)
knap als je het hele stuk hebt gelezen

groetjesss

ik hoop op een snelle reactie..

Ladygiroc

Re: rijlaarzen kapot, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:56

Ik mest met andere schoenen dan waar ik mee rij of gewoon mee op stal loop. De urine vreet, zeker bij leer, een hoop weg. Plus dat die schoenen onwijs gaan stinken waar ze hier thuis weer wat minder blij mee zijn. Nu heb ik snowboots voor het mesten. Die zijn waterdicht en gewone stal/rijlaarzen om de rest mee te doen :)

Migirie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:58

Misschien is bij Decathlon wel wat te krijgen?

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:04

Misschien een goede kwaliteit schoen tweedehands kopen (zgan). :)

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:07

Tsja, ik ken je probleem. Liep steeds een half jaar of nog minder met m'n goedkope jophurs en daarna brak alles af en scheurde het leer. Moedeloos van te worden, tip 1 is net als hierboven, toch andere schoenen met mesten daar blijven je schoenen echt het mooiste op. Wanneer je dit echt niet wil zijn de schoenen van Ariat aan te raden. Ik heb eerst de goedkoopste versie gehad, en die hielden het redelijk uit(1,5 jaar volgens mij incl mesten ermee) maar door een toevallige opruiming met mijn maat Ariats van de duurste versie( toen iig) de blauwe deze gekocht. En die zitten echt verukkelijk! Mijn eerste set is nu na ruim 4 jaar toch wat aan het aftakelen(stiksels op buigpunten zijn los gegaan, maar nog 100% waterdicht en geen scheuren). Maar de nieuwe staan al klaar(heb weer ergens een opruiming in de gaten gehouden!). Moet wel zeggen dat ik nu minder stallen uitmest dan voorheen, heeft natuurlijk ook invloed. Maar als je dat geld niet hebt...dan houdt het op, je kan iig je ogen openhouden wanneer een winkel vanalles uit de collectie haalt.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:49

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:51

Ik heb vorige week bij de Decathlon nieuwe schoenen gekocht! Deze waren 40 euro en zitten heerlijk!
Wanneer je de stallen uitmest is het mischien wel beter om inderdaad andere schoenen aan te trekken :j

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:58

_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:29

Als je goed zoekt op internet (paardenzooi.nl heeft veel koopjes) vind je goede schoenen voor een klein prijsje. Ook vind ik Marktplaats of Bokt markt altijd goed om te kijken.

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 07:10

bedankt voor de tips allemaal! hier kan ik zeker wat mee.