Hoe zijn jullie aan sponsors gekomen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dressuur518

Hoe zijn jullie aan sponsors gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 14:59

Hoi allemaal,
Ik rijd sinds februari wedstrijden met mijn pony en we hebben binnenkort ons l1 debuut. ik zou graag een sponsor willen. Nou vraag ik me af hoe kom je aan een sponsor en wat sponsord die dan voor je? Iemand die ik ken heeft een sponsor en die gaf haar een "sponsorset"bestaande uit dekje voor wedstrijd,trainings, uitstap deken, wedstrijdjasje, en een vest.

Alvast bedankt!

Ps:als je me wil sponseren, mag je me altijd een pb`tje sturen natuurlijk!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:00

Vraag je vader of moeder, tante/oom of zij het bedrijf waar zij werken kunnen vragen of die belang hebben om jou bv een set te willen schenken met hun bedrijfsnaam erop.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:01

Ik denk dat je eerst in beeld moet zien te krijgen wat een sponsor er aan heeft als die jou sponsort. Dus bijvoorbeeld hoeveel wedstrijden rijdt je per jaar waarop je dan, natuurlijk bijna verplicht, de spullen met de naam van de sponsor gebruikt en dus reclame maakt voor je sponsor. Als jij namelijk niet kan vertellen wat je sponsor ermee opschiet door jou geld te geven maak je al geen kans, je wordt namelijk niet gesponsort omdat je zo'n tof mens bent. Een bedrijf moet er ook echt wat aan hebben!

lizzy1

Re: Hoe zijn jullie aan sponsors gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:03

Mijn vorige werkgever heeft mij een wedstrijddekje en wollen deken gesponsord.
Heb je in jouw naaste familie- en vriendenkring niemand die iets voor je wil sponsoren?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 15:05

vuurneon schreef:
Vraag je vader of moeder, tante/oom of zij het bedrijf waar zij werken kunnen vragen of die belang hebben om jou bv een set te willen schenken met hun bedrijfsnaam erop.

vader is zzp maar die sponsord alleen m`n dekje en sponsord m`n hele paarden hobby al dus die sponsord wel genoeg!
moeder werk in kleding zaak die geen intresse hebben
ik heb een oom werkt in een bij de karwei, waarschijnlijk wil de karwei mij als L ruiter niet sponsoren.....

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 15:06

troi schreef:
Ik denk dat je eerst in beeld moet zien te krijgen wat een sponsor er aan heeft als die jou sponsort. Dus bijvoorbeeld hoeveel wedstrijden rijdt je per jaar waarop je dan, natuurlijk bijna verplicht, de spullen met de naam van de sponsor gebruikt en dus reclame maakt voor je sponsor. Als jij namelijk niet kan vertellen wat je sponsor ermee opschiet door jou geld te geven maak je al geen kans, je wordt namelijk niet gesponsort omdat je zo'n tof mens bent. Een bedrijf moet er ook echt wat aan hebben!

ik rijd 2 en soms 3 keer per maand wedstrijd. dus ik denk dat dat genoeg moet zijn?

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 15:07

lizzy1 schreef:
Mijn vorige werkgever heeft mij een wedstrijddekje en wollen deken gesponsord.
Heb je in jouw naaste familie- en vriendenkring niemand die iets voor je wil sponsoren?

kan verder in vriendenkring nog wel kijken. ik werk bij een paardenhandelaar, dus die wil mij ook niet sponseren haha!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:08

Mijn man sponsorde mij :Y)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:08

Naja, ik kan me voorstellen dat een handelaar juist wel zou willen sponsoren. De mensen denken dan dat hij pony's als de jouwe verkoopt en als je dan goed rijdt is dat voor hem goede reclame. Dat is ook de bedoeling van sponsoring ;) .

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 15:09

eilleen333 schreef:
Naja, ik kan me voorstellen dat een handelaar juist wel zou willen sponsoren. De mensen denken dan dat hij pony's als de jouwe verkoopt en als je dan goed rijdt is dat voor hem goede reclame. Dat is ook de bedoeling van sponsoring ;) .

ja zou ik ook denken maar hij wil t niet.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:11

dressuur518 schreef:
troi schreef:

ik rijd 2 en soms 3 keer per maand wedstrijd. dus ik denk dat dat genoeg moet zijn?

Persoonlijk vanuit oogpunt vanuit een bedrijf is dat erg weinig, vooral omdat je maar op een L niveau zit en nog geen bekende naam bent zeg maar. Dus stel je wilt je oom benaderen; maak dan een goed plan waarin je goed neer zet wat het bedrijf aan jou heeft. Zie het gewoon als een open sollicitatie :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:00

Je moet van goede huizen komen als je L rijdt met één pony en maar 2-3x per maand uitkomt per maand en een sponsor wilt hebben.

Als er in je omgeving niemand is die wilt helpen dan houdt het wat dat betreft op.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:03

Mijn sponsor heeft voor een dekje, bodywarmer, dikke jas en uitrijdeken gezorgd. Rijdt op dit moment niet echt veel wedstrijden (lees: geen :+ ) maar gebruik dit materiaal ook bij de gewone training.

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 23:07

Ik snap dat voor een sponsor 2 a 3 keer per maand wedstrijd met een pony op L niveau misschien te weinig is maar ik kan de gesponsorde spullen ook gebruiken op de ponyclub waar ik rijd daar rijd ik ook nog eens elke maand oefenparcours waar veel mensen komen en ik kan de spullen gebruiken bij de paardenhandelaar waar ik werk. De klanten zien dan misschien de logo`s???

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 00:12

Ik denk eerlijk gezegd dat een bedrijf die op zoek is naar een combinatie zoekt die op hoger niveau rijdt een echt opvalt, dus zegmaar altijd hoog in de klassering, meerijden met kampioenschappen, grote concoursen etc. Niet de gemiddelde ruiter in de basissport, daar zijn er al zó veel van. En een oefenconcours dat is denk ik als sponsor totaal niet interessant.

Dan moet je het inderdaad denk ik hebben van kennissen of familie, zoals hierboven al genoemd word..

Lekker doortrainen dus en wie weet kom je vanzelf wel iemand tegen :j

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 18:39

RUI --> WD-V