Gisteren ben ik om 'mijn tinkerveulen gegaan. Het is de bedoeling dat ze uiteindelijk op de piste met 8paarden komt te staan. Maar omdat ze nog tot gisteren bij haar moeder speende, en het allemaal veel is in 1 keer voor haar werd ze appart gezet met twee andere paarden,wat rap ook fout liep! Ze zetten haar in de hoek en ona het veulen wou ontsnappen met als gevolg onze om heining kapot.... Dan maar elektriek tussen de twee paarden en ona zodat ze op een afstand elkaar konden leren kennen. Dit liep ook niet goed ze is niet bang voor de elektriek dat er op zit...dus op twaalf uur vanacht hebben we haar op de piste gezet alleen. Nu daarnet stond ze naast de piste,ze probeert op alle mogelijke manieren te ontsnappen. Ze wordt eind augustus een 1jaar oud... Ik weet dat het veulen best op de vorige plaats stelsel matig van haar mama moest weg gehaald worden,maar daar was jammer genoeg de mogelijkheid niet voor. Het is niet zo dat we hier stallen hebben ofzo. De paarden kunnen lopen waar ze willen en hebben een openstal... Ik ben ten einde raad en ben bang dat mijn buren gaan zeggen van ja dit gat zo niet! Want het is hun weide!!!!
Veulen is dus in paniek, en logisch ook.. Ik zou haar bij een heel vriendelijk paard in zetten met voldoende ruimte om weg te rennen als het haar te veel wordt. En verder vooral tijd geven. Als ze na een maand nog zo is moet je je zorgen gaan maken, nu nog niet..
pleiada
Geplaatst: 12-04-13 13:41
Ze is er net,geef haar even een paar dagen en zet haar even alleen met een rustig paard..Afspenen en dan ook nog verhuizen is nogal stressvol,dus moet ze even weer tot rust komen en wennen..
Het lukt momenteel niet met een ander paard. En er is 1paard dat super is voor nieuwe paarden maar ze willen het niet riskeren ti's ene da haar zou ontfermen over het veulen,maaaaar die zou dan heel gemeen uit de hoek kunne komen naar ons te beschermend. En de twee waar ze gisteravond mee alleen staan zijn super lief,maar de jongste van de twee deed niet zo lief tegen ona. Ti's nogal een gedoe carrousel en xena die hebben elkaar gevond,dat waren er twee die niet goed in de groep lagen terug getrokken enzo. Niet naar ons maar naar de paardengroep toe.... Dus die twee zou perfect zijn voor Ona in het begin maar xena laat het niet toe, en de buren zeggen om xena en carrousel uit elkaar te halen dat da niet goed is voorde twee.dus nu staat ze alleen. Kijk men dochters slapen dus ga vlug nog eens gaan! Tips zijn welkom
Ik zou het veulen toch maar bij het vriendelijke paard zetten, die kan het veulen opvoeden en manieren leren. Misschien kan dan, als het veulen wat meer ontspannen is, het tweede paard erbij. Het is in ieder geval nóóit oké om een veulen alleen te laten staan (überhaubt een paard alleen zetten is al sneu...) dus dat moet echt veranderen.