Rijlaarzen voor mannen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GlenFiddich

Rijlaarzen voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 21:44

Ik ben op zoek naar rijlaarzen in een grotere maat. Kan iemand me wegwijzen? Op mijn stal zijn er wel een aantal mannen, maar mijn stappertjes blijken de grootste. Ook schijnen er nog een aantal parameters te zijn waar ik rekening mee moet houden? Alle tips zijn welkom.

Ik draag trouwens ook steunzolen, ik weet niet of dat een verschil maakt?

BenaLaars

Re: Rijlaarzen voor mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:47

welke schoenmaat draag je normaal (dus met steunzolen erin) en welke hoogte tot je knieholte en welke kuitmaat heb je nodig?

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 21:49

Kuitmaat? Mijn gewone laarzen zijn specifiek 48,5 al had ik ze beter wat ruimer genomen. Hoogte tot mijn knieholte kan ik meten, ik veronderstel dat de kuit de omtrek aan het dikste punt is?

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:54

kuit is inderdaad het dikste gedeelte gemeten over je rijbroek en indien je ze draagt rijsokken. 48,5 schoenmaat is aan de krappe kant, je draagt normaal dus een 49?

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 10:29

Mijn steunzolen zijn gemeten op 48, maar voor loopschoenen heb ik grotere schoenen nodig, voor "geklede" schoenen vaak iets kleiner, het verschilt van merk tot merk. Als ik rekening hou met rijsokken, die ik best wel zal dragen gezien mijn steunzolen, denk ik dat een 49 de uiteindelijke keuze zal zijn. Bedankt voor de informatie.

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 17:50

Sorry voor de doublepost, maar de hoogte tot mijn knieholte is 52 cm en mijn kuitomtrek zonder sokken of rijbroek komt al op 38 cm.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:34

ik ben voor je op zoek!

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 17:35

Alvast bedankt! Ik heb blijkbaar nogal afwijkende maten als het op schoenen aankomt, maar een kennis van mij heeft me naar een speciaalzaak doorverwezen, misschien ga ik er dit weekend naar toe.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:41

Wat zoek je voor laarzen? Kunstof, of leer? Productie, of op maat gemaakt? Welk budget? ;)

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 17:54

Liefst zo duurzaam mogelijk, prijs maakt mij niet zo veel uit. En ik denk dat op maat gemaakte laarzen haast een verplichting zullen zijn, ik heb nog niets gevonden dat zelfs maar in de buurt komt.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:55

Dan kun je misschien Lipica proberen? Die laarzen zijn redelijk betaalbaar geloof ik. Maar sowieso maken alle grotere merken volgens mij ook grote maten op verzoek.. Kan me in ieder geval niet voorstellen dat bijvoorbeeld Petrie ze niet kan leveren!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:07

In Nederland zit Lipica, die maken, zeer betaalbaar, laarzen volledig op maat. Voor jou is dat echter wel een eind rijden denk ik.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:11

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:39

sorry maar lipica en duurzaam gaan toch niet echt samen in mijn ogen. zijn leuke mode laarsjes voor de verwende setjes ruiter, maar kwaliteit is toch niet vergelijkbaar met de echt degelijke merken als Petrie enz.
Nu gaat Petrie niet zo hoog in maten, ik denk dat Derby wel wat voor je kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:32

DeNiro is er ook nog. Zijn ook hélé fijne laarzen, heb er zelf ook. Maar bij mij juist omdat de pootjes nogal kort zijn haha :D Fijne laars, goede kwaliteit en ik hoop er toch wat jaren mee te doen.

letrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:45

Met afwijkende maten zit je al snel aan maatwerk, gelukkig zijn er wel meerdere merken die dat bieden.
Een andere optie is Jophurs met Gaithers. Grote kans dat die combinatie makkelijker te vinden is en misschien ook goedkoper dan maatwerk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:06

LenaBaars schreef:
sorry maar lipica en duurzaam gaan toch niet echt samen in mijn ogen. zijn leuke mode laarsjes voor de verwende setjes ruiter, maar kwaliteit is toch niet vergelijkbaar met de echt degelijke merken als Petrie enz.
Nu gaat Petrie niet zo hoog in maten, ik denk dat Derby wel wat voor je kan zijn.

Ik zei ook niet dat het duurzaam was ;) Ik kan natuurlijk niet in de beurs van ts kijken maar op maat gemaakte Petrie's zijn behoorlijk kostbaar. Dan heb je wel laarzen die heel lang meegaan. Die van mij zijn nog als nieuw na 16 jaar intensief gebruik.