Paard valt in de trailer wat nu ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Treintje1

Paard valt in de trailer wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 21:35

Hoi blokkers...

Ik heb sinds 3 jaar een merrie.. Ze hebt nooit problemen gehad met de trailer maar sinds een jaar wel.
Ze loopt vol over tuigend de trailer op daar is ook echt geen problemen mee..
Dan stang er achter klep dicht en dan begint het.. Ze krijgt een soort paniek aan val en zakt door de achterbenen. Ze komt uit eindelijk wel weer op 4 benen te staan maar dan gebeurt het weer.. Ik heb een 2 paards trailer met genoeg ruimte.. Heeft iemand dit ook mee gemaakt en heeft er iemand tips ?
Ze word links op de trailer gezet.

Groetjes

Desi_2409

Re: Paard valt in de trailer wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:43

Een ander rustig paard laten meereizen? eerst kleine afstanden en dan rustig opbouwen. Wanneer je stopt, of de klep weer open doet als ze valt, "beloon" je haar gedrag. Dus pas opendoen als ze rustig staat.
Wij hadden ook een enorm trailer probleem en zijn ermee naar Emiel Voest geweest. Na 1 sessie was het verholpen! Een aanrader!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:47

Probeer eens met het tussenschot eruit. Klinkt heel tegenstrijdig, maar in 99% van de gevallen is het dan over.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:06

Of het tussenschot opzij zetten en met een stang van een 1.5 paards trailer vastzetten, dan heeft ze achter wel lekker de ruimte en voorin staat ze dan gewoon strak.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:09

deed mijn paard ook, wij zetten nu het tussenschot scheef en doen er een lange stang achter.
hij heeft nu meer ruimte om scheef te staan.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:23

Wij hebben een paard wat ook jaren braaf was op de trailer en van de één op de andere dag zich in de bochten liet vallen en helemaal in paniek raakte. Gek genoeg bleef ze iedere keer braaf de trailer oplopen maar iedere keer ging het mis.
We hebben toen het schot eruit gehaald en dat is voor haar de oplossing. Kennelijk heeft ze moeite met haar balans. Zonder schot kan ze breed gaan staan en is er niets aan de hand.
Sinds een half jaar hebben we een nieuwe trailer die nog een maatje groter is. We dachten het daarom nog eens met schot te proberen, maar het ging meteen weer mis. Ze kan nu wel met een schuin schot (dat is al veel handiger, dan telkens dat schot eruit halen, er staan nl. ook wel eens andere paarden in mét schot), maar zal helaas niet met een andere paard vervoerd kunnen worden....

Als ik het bij jou zo lees, heeft het bij jouw paard niets met balans te maken aangezien ze het al in een stilstaande trailer doet, maar wellicht kan het schot verplaatsen of eruit halen toch een oplossing zijn.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:43

Mocht je er niet uitkomen, oplossen van problemen met trailerladen is mijn werk! Dus als je hulp wilt, ik kom het graag voor je oplossen!
Op mijn website kan je meer info en referenties vinden!

Groetjes, Flo