Kluisje huren maar niet krijgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mossje_bobb

Kluisje huren maar niet krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 20:55

Haiii,
Ik weet niet of die hier goed staat..

Ik heb een paar weken geleden bij de kantine van de manege gevraag of ik een kluisje kon huren. Ze zeiden dat ik dat via de mail moet vragen. Dat heb ik vorige week gedaan en toen zeiden ze dat het kon en ze hadden hem voor mij gereserveerd. Nou vandaag kwam ik dus op de manege en vrooeg ik ernaar. Maar neehoor het kluisje hadden ze alweer verhuurd. Ze doen metnzijn 2en de mail. Dus de 1 had me een mailtje gestuurd dat het kon terwijl de andere het kluisje aan iemand anders gaf. Nu sta ik als eerste op de wachtlijst maar er zijn maar 25 kluisjes dus dat kan nog heel lang duren. Wat kan ik nu doen??

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:23

RUI --> TAO

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:40

Ik vrees dat je niets anders kan doen als afwachten.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:41

Gewoon wachten. Er gaat niet eerder iemand weg als je 10x mailt.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:41

Zelf een kastje neerplanten?

Cassidy

Re: Kluisje huren maar niet krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:46

Dagelijks mailen, en daarna bellen of de mail is aangekomen. Tot ze er spuugziek van worden. :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 23:58

Cassidy schreef:
Dagelijks mailen, en daarna bellen of de mail is aangekomen. Tot ze er spuugziek van worden. :D

Met een beetje pech kom je dan vanzelf weer onderaan terecht.
Zou ik toch doen. }:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:03

Tja, gelukkig ben jij niet de manegeeigenaar.

Maar voor een complete beeldvorming, zou ik idd wat meer info willen. Als ik een eigen paard zou hebben en geen kluisje heb op stal, en een eventueel vrij kluisje zou aan iemand worden vergeven die geen eigen paard heeft maar die vreselijk gaat zeuren, zou ik daar ook niet blij mee zijn.

Dus pensiongasten gaan in die gevallen voor iemand die misschien eens in de week of twee weken komt rijden en graag een kluisje wil...

En uiteindelijk is de beslissing aan de manegeeigenaar. Want dat niet gekregen kluisje kan zomaar de reden zijn dat een pensionklant zijn biezen pakt en een andere stal zoekt. En een pensionklant is een vaste klant en gaat imo voor iemand die een keertje een lesje rijdt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:11

Cassidy schreef:
Tja, gelukkig ben jij niet de manegeeigenaar.

Maar voor een complete beeldvorming, zou ik idd wat meer info willen. Als ik een eigen paard zou hebben en geen kluisje heb op stal, en een eventueel vrij kluisje zou aan iemand worden vergeven die geen eigen paard heeft maar die vreselijk gaat zeuren, zou ik daar ook niet blij mee zijn.

Dus pensiongasten gaan in die gevallen voor iemand die misschien eens in de week of twee weken komt rijden en graag een kluisje wil...

En uiteindelijk is de beslissing aan de manegeeigenaar. Want dat niet gekregen kluisje kan zomaar de reden zijn dat een pensionklant zijn biezen pakt en een andere stal zoekt. En een pensionklant is een vaste klant en gaat imo voor iemand die een keertje een lesje rijdt.

Ik denk dat heel weinig mensen het zouden kunnen waarderen als je dagelijks gaat lopen stalken om een kluisje. Pensionklant of niet die ben je dan liever kwijt als rijk voor jouw 10 andere. Zo'n "zeur" wil je niet op stal.

Maar goed er zit inderdaad verschil in maar dit is gewoon een miscommunicatie geweest dus denk dat er niet echt gekeken is naar wie er de meeste behoefte aan heeft.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:12

Ik ben van mening dat afspraak = afspraak. En als er meerdere mensen over kluisjes gaan, dan behoort daar intern over gecommuniceerd te worden, en als er fouten zijn gemaakt indien mogelijk zo snel mogelijk worden rechtgezet. Kan dat niet zeuren noemen. Dat is iemand aanspreken op afspraken die gemaakt zijn en die niet worden nagekomen.

En een manegeeigenaar die iemand de deur wijst omdat deze hem aan afspraken helpt herinneren, is geen goed zakenman. Er kunnen over andere en grotere/duurdere zaken "gezeurd" worden...waar niet zo makkelijk aan te voldoen is.

Ik zie in profiel dat ts 12 jaar is, en begrijp uit de opmerking dat ze geen eigen paard heeft op die stal en eens in de zoveel tijd op stal is. Een eventuele pensionklant zou in mijn ogen dan toch voorrang krijgen, al zou ik het niet netjes vinden als eerder gemaakte afspraken niet worden nagekomen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:25

Cassidy schreef:
Ik ben van mening dat afspraak = afspraak. En als er meerdere mensen over kluisjes gaan, dan behoort daar intern over gecommuniceerd te worden, en als er fouten zijn gemaakt indien mogelijk zo snel mogelijk worden rechtgezet. Kan dat niet zeuren noemen. Dat is iemand aanspreken op afspraken die gemaakt zijn en die niet worden nagekomen.

En een manegeeigenaar die iemand de deur wijst omdat deze hem aan afspraken helpt herinneren, is geen goed zakenman. Er kunnen over andere en grotere/duurdere zaken "gezeurd" worden...waar niet zo makkelijk aan te voldoen is.

Ik zie in profiel dat ts 12 jaar is, en begrijp uit de opmerking dat ze geen eigen paard heeft op die stal en eens in de zoveel tijd op stal is. Een eventuele pensionklant zou in mijn ogen dan toch voorrang krijgen, al zou ik het niet netjes vinden als eerder gemaakte afspraken niet worden nagekomen.

Ja kijk nu zeg je het heel anders. Eerst zeg dat je ze dagelijks maar moet gaan lastig vallen en dan geven ze van zelf toe. Dat zal alleen maar een averechts effect hebben.
Als je het netjes op het woord gooit dat je er van baalt end is het natuurlijk heel anders dan wat je eerste zei. Daar ging het voor mij om.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 00:30

Het een sluit het andere niet uit. Afspraak = afspraak, maar het is heel makkelijk om die afspraak te vergeten als je er niet aan herinnert wordt. Dus ja, regelmatig op aan blijven spreken helpt in mijn ogen het beste. Desnoods dagelijks.

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:56

Tja, zo'n miscommunicatie komt wel vaker voor als meerdere mensen bij dezelfde mail kunnen. Afwachten is nu wel de beste optie, want als ze jou het kluisje van een ander geven krijgen ze daar weer gedonder mee waarschijnlijk

overigens dacht ik door de topictitel dat er al betaald was :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:35

Afwachten.. Blijkbaar heb je simpelweg pech gehad. Het blijft mensen werk en een foutje kan voorkomen toch??

Flessuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 15:10

Ach, in gesprek gaan met de beide mensen die het normaal regelen is ook nog een optie, mogelijk hebben ze een alternatief?

DMZSniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:06

Je zou mijns inziens toch gewoon aanspraak kunnen maken op dat kluisje of een vergoeding mogen vragen als de communicatie zwart op wit staat.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:42

Jullie Eggen wel afspraak is afspraak, maar de persoon die nu dit kluisje heeft zou er dan opeens weer uitmoeten. Hij/zij heeft toch ook een afspraak? Er is gewoon sprake geweest van miscommunicatie dus ts moet gewoon even wachten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:45

Toch vind ik het vreemd dat er een wachtlijst is, jij blijkbaar bovenaan staat en het kluisje aan iemand anders vergeven is. vriendjespolitiek???

DMZSniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 01:48

ZeSteigert schreef:
Jullie Eggen wel afspraak is afspraak, maar de persoon die nu dit kluisje heeft zou er dan opeens weer uitmoeten. Hij/zij heeft toch ook een afspraak? Er is gewoon sprake geweest van miscommunicatie dus ts moet gewoon even wachten.

Daarom mag je dus om een vergoeding vragen, want je hebt eigenlijk een reservatie op dat klusje. Je rekent erop.

Mossje_bobb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 21:30

Bedankt voor al jullie reactie's. Ik heb genoeg advies gekregen en ik ga er ook zeker wat mee doen. :)