wie helpt? Van Ulvenhout naar Drunense duinen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kijenta

wie helpt? Van Ulvenhout naar Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 20:48

Komende mei willen een vriendin en ik een 3-daagse trektocht maken met vertrek en aankomst in Ulvenhout. Eén van de routes die we in gedachten hadden is van Ulvenhout tot de Drunense duinen en van daaruit verder. Maar dan moeten we ten westen van Tilburg rijden (max 30 à 35 km per dag) en onze ruiterkaarten geven daar geen routes aan... Heeft iemend enig idee of het mogelijk is om dit traject te rijden zonder al teveel in de stad of bebouwing te rijden? Alvast bedankt!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:49

Nope, kan niet. Je moet het kanaal kruisen en dat kan maar op een beperkt aantal plaatsen. Je zult je route dus aan moeten passen naar de beste plek om het kanaal over te steken.

Maar als bebouwing zo'n punt is, waarom dan naar het noorden rijden??? Oost en West bieden veel meer mogelijkheden.
Daarbij, hoeveel ervaring hebben jullie met trektochten?

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 20:11

Verder niemand?
@ikke: we plannen de rit met 2 en 't idee was om elk 2 routes te maken waaruit we dan één zullen kiezen. Omdat we een super logeeradres hebben aan de Drunense duinen was die richting een optie, op voorwaarde dat de rit ernaartoe doenbaar is. We waren zelf al tot de conclusie gekomen dat dit niet makkelijk zou zijn (bebouwing, vliegveld GilseRijen, golfteerreinen,...) maar misschien had iemand hier een andere ervaring en dat was mijn vraag.
We gaan dus zuid-oost richting uit, de ruiterroutes volgen, daar heb je niet àl teveel ervaring voor nodig veronderstel ik?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:31

kijenta schreef:
Verder niemand?
@ikke: we plannen de rit met 2 en 't idee was om elk 2 routes te maken waaruit we dan één zullen kiezen. Omdat we een super logeeradres hebben aan de Drunense duinen was die richting een optie, op voorwaarde dat de rit ernaartoe doenbaar is. We waren zelf al tot de conclusie gekomen dat dit niet makkelijk zou zijn (bebouwing, vliegveld GilseRijen, golfteerreinen,...) maar misschien had iemand hier een andere ervaring en dat was mijn vraag.
We gaan dus zuid-oost richting uit, de ruiterroutes volgen, daar heb je niet àl teveel ervaring voor nodig veronderstel ik?

Zolang je de ritten overzichtelijk houdt, zul je meer ervaring opdoen. Naarmate je ervaring groter wordt, wordt je inzicht en dus je overzicht ook groter :D
De grootste fout is overschatting (en het idee dat trektochten gaan over het overbruggen van afstanden).

Met de eisen die je hebt, wordt richting Drunense Duinen wat lastig. Persoonlijk zou ik er niet voor terugdeinzen om dwars door Tilburg te rijden, maar het zou ook niet de eerste stad zijn waar ik doorheen gereden ben.......

pippenstein

Re: wie helpt? Van Ulvenhout naar Drunense duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:38

lees even mee ik woon in Drunen dus ik ken het gebied wel. Misschien moet je ns praten met baas van manege van Loon want die deden eens per jaar een tocht van Loon op zand naar Belgie dus misschien hebben die tips of een goede route. Weet trouwens niet of ze de rit nog doen maar Jan ( eigenaar manege ) zal die route best nog hebben of kennen.
Waar logeren jullie in Drunen ? Bij de nieuwe manege toevallig ( den Dries ) ??? leuk kom je msschien nog wel tegen als het lukt om hier te geraken.

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:39

oeps ik las logeer adres in Drunen foutje

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 22:43

Sorry nog even dit
Is van Tilburg naar Dongen en via Dongen naar Kaatsheuvel en van Kaatsheuvel naar ... geen optie ? misschien een beetje om maar dan zit je toch beetje in buitengebied ?

kijenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 14:41

@ikke, klopt, zeker de afstand maakt of kraakt een fijne rit. We plannen per dag max rond 30 km, liever een keertje extra stoppen dan km's afmalen om tijdig op 't logeeradres te komen. We plannen ook telkens een overnachting bij iemand (B&B, pension,...) en nog niet in een tent of zo. En we gaan de logeeradressen nog bezoeken op voorhand kwestie van niet voor teveel verrassingen te staan (kwaliteit hooi, benodigdheden, onveilige plaats paarden enz). Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Ulvenhout-Wortel-staatsbos Ravels-Landgoed Utrecht-mss nog uitbreiding campina-chaamse bossen terug op 3 dagen. En alles dus grotendeels via ruiterroutes, zodat we niet onze weg nog moeten zoeken en plots teveel km's sprokkelen... En door een stad rijden zou ik liefst vermijden :-) is voor mij niet de ideale trektocht

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:51

Ach, downtown Ouwerkerk aan de Amstel op een terrasje heeft wel wat; zeker als de cafe-eigenaar ook van paarden houdt en met wortels en brood voor de paarden aankomt :D

Onveiligheid is relatief. Ik zou niet graag m'n paarden achter een enkel draadje houden maar als er achter dat draadje "een stukje" weiland ligt van ruim 4ha, ach, dan maak ik me daar ook weer wat minder druk om.

Juist om niet te veel km bij elkaar te sprokkelen, plan je max 10 -12km vogelvlucht. In de praktijk kom je dan moeiteloos aan de 20-25km; met een keer fout rijden, ga je dan zo over de 30km.......