Paarden exporteren naar Frankrijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Azara

Paarden exporteren naar Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 20:34

Hoi allemaal.

Ik woon al sinds een aantal jaaren in Frankrijk en heb nu samen met mijn vriend 4 paarden. 3 jonge mannetjes (kruisingen) en één tinker merrie die binnenkort een veulentje krijgt.
Mijn droom is om een kleine fokkerij op te starten, samen met het door verkopen van paarden (tinkers?) en heel mischien wel iets met het tourisme :D Nou vroeg ik mij af of hier ook tinker fokkers zijn die al ervaring hebben met het doorverkopen van hun tinkers naar het buitenland en dan vooral Frankrijk ? Hoe dat zit met de papieren en zo.

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Joosie200

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 22:28

Zoeken via Google scheelt een hoop :) In dit topic staat nuttige informatie (tweede bericht) en hier vind je meer praktische tips om aan te denken. Succes met het opstarten en realiseren van jullie droom! ;)

Exitium

Re: Paarden exporteren naar Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 00:07

Op deze site Kun je wellicht ook nog wat nuttige informatie vinden. Staat op pagina één een stukje over het exporteren naar Europese landen. Op deze site staat een stappenplan.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:51

Ik heb in het najaar een pony naar frankrijk gebracht.
Via de site van vwa een aanvraag gedaan om de pony te laten keuren door een dierenarts. Eigen dierenarts is niet mogelijk. Hij/zij controleerd de chip. vaccinaties en gezondheid en maakt een rapport op die mee moet mocht je bij de grens aangehouden worden.

Belangrijk is dat het paspoort een inlegvel bevat. Onze pony was al wat ouder en ik moest een nieuw paspoort aanvragen bij het nrps. Dit was binnen een week geregeld.

Verder moet je aangeven hoeveel km het rijden is en je moet een pauzeschema invullen ivm dierwelzijn.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 13:15

hebben wij dit jaar ook gedaan.je moet is export papieren aan vragen bij de DA of gemeenten.dan moet je je paard laten keuren bij de DA als je paard goed gekeurd word moet de DA de export papieren onder tekenen en zo nodig nog inentingen geven,als dat allemaal in orde is mag je je paard laten exporteren en heb je als het goed is geen problemen op de grens.