Heeft iemand ervaring met asymetrische stijgbeugels. Je zou er een betere houding door hebben. Hiel omlaang en naar binnen toe. Iemand ervaring? Is het een aanrader voor beginnende ruiters?
alvast bedankt
dressageknol
Geplaatst: 08-04-13 09:47
Nja ieder zn eigen mening, maar ik heb ze vroeger gehad en ik vond ze niet zo fijn k gleed juist meer door de beugels ja idd hèèl vaag. En of dat je nou een beginner bent of niet ik merkte toen geen verschil hoor ( heb ze 4 jaar gehad )
Ik vind het niet zo prettig rijden omdat de beugels me in een positie dwingen. Naar mijn idee is het fijne om gewone beugels te hebben met eventueel zitles. Vooral omdat ik bij asymmetrische beugels pijnlijke enkels krijg.
Ik heb allebei gehad, het is even wennen, maar heb nooit iets gehad van "goh dit is vervelender"... Volgens mij heb ik ze zelfs nog op mijn dressuurzadel... Twijfel nu
Revanches
Geplaatst: 08-04-13 11:34
loekje @ [HAR] Dubbel A-symetrische beugels Er zijn hier al meerdere topics over geweest, en ook met verschillende meningen. Ik denk dat dit topic meeste info geeft met de juiste manier van dragen.
Ik vind ze wel heel fijn! Zelf had ik veel moeite met in draf mijn hakken laag te houden, en met asymmetrische stijgbeugels merk ik echt een groot verschil! Ik kan mijn hakken veel beter (maar voor mijn gevoel niet gedwongen) laag houden.
Ik vind het echt drie keer niks. Als je problemen hebt in je houding moet je die oplossen door les te nemen of door er iets aan te doen, niet door andere beugels te nemen. Ik vind dat echt geen oplossing.