[PG] bruine D-ponymerrie, mix draver?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xiu

[PG] bruine D-ponymerrie, mix draver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 15:11

Gisteren ergens twee pony's weg gaan halen voor ze naar de slacht gingen, deze pony is met mij mee naar huis gegaan. Heeft een chip, maar geen paspoort. Het begin van vermoedelijk een zoektocht zonder succes, maar proberen kan geen kwaad!

Het gaat om een bruine D-ponymerrie, ongeveer 1m45 (niet exact gemeten), leeftijd onbekend maar zeker ouder dan 20 jaar. Heeft enkel een kol op het voorhoofd, verder geen aftekeningen. Heeft twee witte puntjes (littekens) op haar koot linksvoor, misschien ook een kenmerk: ze heeft érg lange tanden.
Mogelijk een draver/mix met draver aangezien ze regelmatig in telgang overgaat (maar dat kan ook komen omdat ze op dit moment behoorlijk mank loopt). Ze zou bereden zijn en voor de koets gaan, wat mijn vermoeden richting draver versterkt en ook dat aparte litteken zou kunnen verklaren (ponykoers?). Over haar karakter valt nog weinig te zeggen, ze is heel rustig en nuchter, legt haar oren soms flink plat maar doet niets. Zou echter al lang in het handelscircuit zitten, dus dat valt natuurlijk te verklaren.

Momenteel staat ze in België, maar ik weet niet of dit ook haar land van herkomst is. De chip is alleszins niet geregistreerd in België, Nederland, Frankrijk of Zwitserland. Chip leidt voorlopig nergens naar, deze begint met een nummer dat door meerdere fabrikanten gebruikt wordt en met wat verder zoekwerk heb ik wel de fabrikant gevonden van de reeks waartoe de chip van mijn pony normaal gezien zou moeten behoren maar die man zegt enkel oorchips te produceren. Beetje vreemd dus...
Als er iemand mij daarmee denkt te kunnen helpen geef ik natuurlijk graag het chipnr. door via PB, ik sluit overigens niet uit dat het (gezien het eventuele draversbloed) om een paardje uit Zweden of Finland zou kunnen gaan.

Enkele foto's:

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 0701_o.jpg
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7043_o.jpg
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 8233_n.jpg
(hierop zie je dat littekentje, linksvoor)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-04-13 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

ruitje

Re: [PG] bruine D-ponymerrie, mix draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 20:34

Lijkt veel op een draver inderdaad, probleem is dat als zij inderdaad 20 oid is, het geen chip hoeft te zijn die vanaf de geboorte zit. Kan best zijn dat ze later gechipt is, met een niet kloppende chip dus :)

Xiu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 23:36

Nee, ik geloof ook niet dat die chip er altijd al gezeten heeft, daar is ze inderdaad te oud voor. Maar ze zou wel enkele slachtmarkten gedaan moeten hebben (recent) en bij meerdere handelaars gestaan hebben. Nu, ik weet dat bij die handelaars thuis het niet zo nauw steekt en dat ze ook op slachtmarkten nog wel eens iets door de vingers zien, maar het zou al moeten lukken dat ze op meerdere markten niet gecontroleerd is op een paspoort (hier in België normaal gezien wel verplicht op eender welk soort markt) dus stiekem hoop ik erop dat er toch ooit een paspoort bijgezeten heeft. Zullen vermoedelijk niet de juiste gegevens opstaan, dit soort paardjes met deze leeftijd daar maken ze meestal wel wat anders van maar misschien geeft dat ergens een aanknopingspunt. Of nog beter: misschien herkent iemand haar wel van ergens.