Plek voor paard met uitrijmogelijkheden in/bij Enter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Plek voor paard met uitrijmogelijkheden in/bij Enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 21:43

Hallo allemaal,

Dit jaar blijven wij in Nederland voor de zomervakantie. We gaan naar een vakantiepark in Enter, Overijssel, vlakbij Rijssen. Mijn schoonouders hebben daar een huisje en daar mogen wij gebruik van maken.

Nu wil ik als het even kan, mijn paardje mee die kant op nemen. Ik kon haar eerst bij een vriendin thuis stallen, maar die mogelijkheid is er niet meer. Ik ben nu dus op zoek naar een ander plekje waar ze drie weken kan staan in augustus.

Ik heb niet veel eisen, ze staat thuis dag en nacht buiten, tenzij het heel slecht weer is. Ik zou het fijn vinden als er uitrijmogelijkheden zijn, zonder een lang stuk langs de weg te moeten. Vooral paardlief is geen held haha. Samen naar buiten is vaak geen probleem, en gezellig!

Wie weet een leuk plekje waar we terecht kunnen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 14:09

Even een klein schopje omhoog. Ik hoop dat er iemand reageert die me kan helpen!

Anoniem

Re: Plek voor paard met uitrijmogelijkheden in/bij Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 08:29

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 19:37

Bedankt voor je reactie, ik ga gelijk een kijkje nemen!

Andere suggesties zijn ook welkom hoor!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 19:47

Sonja schreef:
http://Www.eik.nl
Daar zit je direct aan de Holterberg.

Heb em bekeken, is toch nog wel 20 minuten met de auto. Ik zoek liever nog iets dichterbij.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:02

ook ik wilde direct stal de eik zeggen, daar zit je in elk geval super qua locatie. het is inderdaad wel 20 minuutjes rijden, maar wel de moeite waard. Ik zou zo even geen andere locatie weten...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 16:31

Ik heb inmiddels contact gehad met Achter'n'Bos, daar heeft een kennisje van mij gestaan. Is op fietsafstand van het vakantie adres. Weet nog niet of dat em wordt, hoor graag nog meer ervaringen.

Als er mensen paarden aan huis hebben en plek over, mogen ook reageren hoor!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:32

Ik hoop dat je nog wat vind.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 16:33

Ik hoop het ook ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:34

Daar ben je veeeeel beperkter in het buitenrijden. Ik heb mijn paarden zelf in Rijssen staan, en als ik echt lekker naar buiten wil zal ik toch altijd voor de Holterberg kiezen. Schwarzwald gebruiken wij voor een klein rondje/stap-bijbepritje.

Ik zou dat dikke kwartier rijden er voor overhebben als ik jou was.
Ik heb tien jaar op de Eik gestaan met mijn paarden, en daar ook buitenritten begeleid. Daar ben je echt het beste af.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 16:36

Waar heb je ze dan staan Sonja?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:39

Privestalletje in Rijssen. Precies tussen mijn huis en werk in, en precies tussen Holterberg en Schwarzwald.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 16:40

Ok, en is daar niet toevallig plaats? paardje mag ook dag en nacht buiten blijven!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:43

www.stalluttikhedde.nl Prima uitrijmogelijkheden en je paard kan als je wilt gewoon 24 buiten of 's nachts naar binnen. Wat jij wilt. Aardige mensen op een superlocatie!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 16:44

Dankjewel, dit zijn de ervaringen die ik zoek! Ik ga even kijken~!

*edit: ik zag te laat dat jij een andere poster was hihi, toch bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:47

Ik moet wel de provinciale weg oversteken voor de Holterberg. Weet niet of dat een optie is?

Geen idee of ze ook vakantiestalling willen doen eigenlijk, maar je kunt het altijd vragen. Kan ik alleen niet voor je doen, ik zit momenteel voor een paar maanden in Azië. Geeft ook wel aan wat voor vertrouwen ik in de stalhouder heb overigens, want ik ben een grote zeikerd :D en zij zorgen volledig voor mijn beesten. O ze staan 's nachts trouwens wel op stal, anders doet de stalhouder geen oog dicht :D
Bel ze anders even. Nummer staat wel op de site (die verder beroerd is overigens), zie http://www.staldemustang.nl
In augustus ben ik in Nederland, dus mocht je een keer aan willen sluiten bij een rit, dan ben je uiteraard van harte welkom :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 16:50

Hoe druk is die provinciale weg? En is het echt lang langs de weg? Zeker in het begin weet ik niet hoe braaf ze zal zijn, en ik ben al wel eens achteruit de sloot in gegaan hihi! Ik ga eens op de site kijken, en mocht het wat worden, accepteer ik natuurlijk graag je uitnodiging!

*edit: al snel even gekeken op routenet. Klopt het dat de stal aan een vanaf de provinciale weg schuine straat ligt, die je afmoet om over te kunnen steken? Dat is toch niet eens zo'n end? Denk niet dat dat veel problemen op zal leveren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 16:55

Tien minuutjes over het zandpad stappen, dan de provinciale weg over (augustus =vakantietijd dus buiten de spits niet zo druk) en dan een minuutje of 4 draf langs een vrij rustige weg voor je het bos in kunt via de Peukelweg.
Check 'm anders even op google maps.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 16:56

Ga ik doen, Van wat ik er nu van zie, ziet het er niet verkeerd uit hoor, ik ben niet heel veeleisend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:01

Is een heerlijk stalletje, en supergoed voor de paarden. Ik wilde rust en paarden hele dag buiten, zo kwam ik daar terecht. Ik ben de enige pensionklant, met drie beesten. Heb het super naar m'n zin.
En als jouw paard sociaal en niet moeilijk is, mag 'ie van mij gerust bij de mijne. Die doen nooit moeilik, vinden alles best. En we hebben grote weilanden, dus ze hebben de ruimte.

Afijn, bel Carolien maar, dan hoor je wel of ze het uberhaupt doen. Ben benieuwd!

Tot zover Myanmar, over en uit, ik ga slapen. Doeg!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 17:02

Welterusten, en heel erg bedankt! Het klinkt allemaal erg aantrekkelijk! Heel misschien komt er nog een vriendin een weekje bij met haar paardje, maar dit is nog neit zeker. Ik ga contact opnemen! Is je echte naam ook Sonja? Kan ik dat even melden!