Als dit van uw paard is had ik een paar vraagjes. Van wie heeft u dit paard gekocht? En hoe lang geleden? Ik ben namelijk op zoek naar de eigenaar van een paard genaamd Tamara, omdat het paspoort van dit paard bij de fokker per ongeluk is omgewisseld. De dierenarts had een ander chipnummer in de hals geconstateerd dan dat er op het paspoort stond, en de KNHS zei dat mijn paard, wat nu dus Aida heet, Tamara heet.
Eigenschappen van het paard dat ik zoek: - Het is geboren in april 2005 - Gefokt bij een handelaar in Ried (R. Deelstra) - In het paspoort wat ik heb (wat dus van dit paard moet zijn) staat dat het paard een witte bles heeft en een wit vlekje op de bovenlip - Het is een bruine merrie - Ongeveer een jaar geleden gekocht. (O.i.d.)
Ik hoor het graag.
MVG Laura van Alphen
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-04-13 15:07, in het totaal 2 keer bewerkt Reden:Tag toegevoegd
Nou mijn paard heet dus eigenlijk Tamara, en de eigenaar die denkt dat zijn/haar paard Tamara heet, heet dus Aida. Aida en Tamara zijn bij dezelfde fokker gefokt, en daar is iets misgegaan. Ze hebben daar waarschijnlijk de paspoorten per ongeluk omgewisseld.
dan zoek je toch op afstammeling. De fokker is echt neit vergeten wat voor afkomst Aida is. Maar vergis je niet in dat het ook nog wel eens een ander verhaal kan zijn dan per ongeluk omwisselen van papier. Vind het zaakje beetje stinken, bij mij zat er dan meer achterdocht achter (of zegt dat meer wat over mij).
Hoe kun je nu de verkeerde papieren meegeven en meenemen? Neem aan dat ie dan ook neit gekeurd is.
We hebben contact gehad met de fokker. Hij zei dat hij inderdaad in 2005 een Aida en een Tamara heeft gefokt. De "Tamara" heeft zijn kleindochter tot een jaar geleden gehad en daarna aan iemand (volgens mij) in Deventer verkocht. "Aida" is al eerder aan een particulier verkocht door zijn kleindochter en dat paard heb ik nu. Qua uiterlijk lijken de paarden best veel op elkaar, want de dierenarts vond de schets in het paspoort best lijken. De een is ook van 12 april en de ander van 24 april, dus ook nog eens dicht bij elkaar. De afstamming van Aida is onbekend, van Tamara weet ik niet.
Wij hebben "Aida" inderdaad niet gekeurd toen we haar kochten, achteraf dus dom. We hebben ook contact gehad met de eigenaresse voor ons. Die heeft haar toen der tijd ook niet laten keuren. De eigenaresse dáár voor heb ik nog geen contact mee gehad, maar daar heb ik wel een email naar verstuurd.