Eerste half-pension

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iCeline

Eerste half-pension

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 16:03

Nu heb ik een half-pension paardje, Quenta, waar ik zo veel mogelijk mee kan/moet rijden.
Ze is al 20 en heeft al aan (dressuur) wedstrijden deelgenomen en heeft ook een veulentje op de wereld gezet.
Maar tijdens haar dracht heeft ze niets van inspanningen meer moeten doen, na haar dracht bijna ook helemaal niets (Om de +-3 weken eens rijden). Nu ben ik, een gevorderde mange-ruiter, diegene die haar terug op conditie moet krijgen.

Het klikt wel tussen Quenta en mij maar ze is me aan het testen terwijl ik ondertussen zit op een eigenaarspaard: wat dus totaal anders is als een manegepaard. Het lijkt wel dat je van automatic naar manueel gaat, zo veel knopjes die er bij komen en die je kan gebruiken, maar ik weet niet goed hoe. De ene dag gaat het goed, de andere wat minder, maar vooral als de eigenares er op rijd voor ik er mee rij is het wel oké, anders lukt het ook wel maar minder. Dus heb ik aan de stal gevraagd wanneer er plaats is voor een les, waarbij ik altijd op dagen of uren kom wanneer het bijna of echt niet past, omdat ze al zo veel mensen les geven.

Hoe kan ik er dan voor zorgen dat iemand die er wel degelijk iets van kent me de kneepjes van het vak leert?
-Heb geen vervoer of mogelijke van, ook les van iemand anders is niet toegelaten in de stal.

Help? :(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:32

Geen stalgenootje die zelf goed kan rijden die je op weg kan helpen?

friesiszwart

Re: Eerste half-pension

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 08:19

als je niet van een ander op de stallocatie les mag krijgen dan ben je echt afhankelijk van de aanwezig instructeurs. Zo snel mogelijk een afspraak zien te maken op een moment dat het wel uitkomt. Er is dan geen andere oplossing als je niet voor les naar een andere locatie kan gaan met het paard.

iCeline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 19:59

Jaa heb mijn eerste les eindelijk kunnen regelen: dinsdag om 20u.
Dan nog, omdat de lessen zo "duur" zijn neem ik 2x in de maand les dus wordt het waarschijnlijk ook een deel zelfstudie. En de eigenares van het paardje zelf kan ook wel wat, maar lesgeven mag daar niet, alleen de eigenaars van de stal doen dat daar. Als het haar uitkomt kunnen we in de toekomst soms eens in de buitenpiste, ook met het beter wordende weer zal dat meer en meer lukken.

Nutter

Re: Eerste half-pension

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:06

Zo zie je maar, achter een berg van moeilijkheden ligt een land van mogelijkheden.
Je moeite wordt beloond, goed werk.