Op trektocht met shet voor de wagen, tips? aanrader?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Op trektocht met shet voor de wagen, tips? aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 10:23

Ik ben van plan om zijn vriendin mee te nemen op mijn platte wagen met mijn verzorg shetlander Donja. Ik heb Donja zelf voor de kar beleerd en ze doen alles keurig.

ik ben van plan om mijn vriendin mee op trektocht te nemen, omdat ze een rottijd achter de rug heeft. Eerst wouden we het altijd te paard doen, maar toen mijn verzorgpaard verkocht werd viel onze droom in duigen.. :( die tijd was erg zwaar. Maar gelukkig had ik Donja nog, en nu eindelijk na 4 jaar haar te hebben gelongeerd/te hebben gewandelt en gefietst met haar kon ze einelijk voor de boerenwagen!

Ik woon in Groningen maar weet niet echt welke kanten we op willen..

Iemand tips? Opwerkingen? Aanraders?

troi

Re: Op trektocht met shet voor de wagen, tips? aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:31

Even wat punten voor je om over na te denken.
Wat voor trektocht wil je? Tent en spullen mee op dewagen en op een camping slapen? Of wil je bij iemand in een huis overnachten en een hulpje die jullie spullen alvast met een auto naar het volgende adres brengt? Welke afstand wil je afleggen per dag? Hoeveel dagen? Wil je ook rustdagen? Is pony genoeg getraind hiervoor? Wagen geschikt hiervoor, zowel qua onderhoud als qua comfort voor jullie om er zo lang op te zitten?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 16:48

Euuuh denk dat we dat willen verschillen, de ene dag op een boerderij ofsoo, en we willen een keer gewoon camperen. We weten miss al wat boerderijen en plekjes :) En dat vooruit brengen is wel erg handig!

De afstanden moeten we nog overleggen, en kijken hoe Donja het doet enzo. Hoelang weten we nog niet precies, we denken rond de 3-4 dagen. En een rustdag ertussen natuulijk.

We zijn van plan voor tijd nog een paar lange buitenritten te maken om haar voor te bereiden. Ze krijgt sowieso elke dag beweging. En ik heb een platte wagen, zou dat goed genoeg zijn? Het is wel erg handig met spullen meenemen enzo!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:38

Overleg met je smid of ze voor zo'n tocht ijzers nodig heeft.

Cadeautje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:32

Wat dapper, leuk! Er is een prachtig gebied voor een trektocht met paard en wagen vlakbij jullie - De Drentsche Aa (loopt langs dorpjes als Annen en Eext e.d.) - zijn wij vorig jaar een weekje geweest.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 18:55

Drentsche Aa? Nooit van gehoord maar ik ga het opzoeken! Hoe zijn julie daar geweest dan?l