Rijden Hatertse Vennen e.o.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt1

Rijden Hatertse Vennen e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 11:57

Beste allemaal,

Kan iemand me vertellen hoe de ervaringen zijn met het recreatief rijden op de Hatertse Vennen? Ik weet dat het niet heel erg groot is, maar vraag me af hoe lang je er ongeveer kunt rijden, hoe de paden zijn, e.d. Ook vraag ik me af of je van daar uit gemakkelijk door kunt steken naar de Berendonk en hoe het rijden daar is.

Ben erg benieuwd en hoor het graag!

Groet Britt

Henkje

Re: Rijden Hatertse Vennen e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:50

De Hatertse vennen zijn een niet zo'n groot gebied. De paden vond ik wel goed (zand). Nadeel is dat het in het weekend erg druk is met wandelaars.
Je kunt inderdaad een rondje Berendonk meepakken, dat is een aan een gesloten gebied.

Het hele stuk heb je in 3 uur wel gehad.
Als je paard braaf is, zou je nog de brug over de a73 en het kanaal kunnen oversteken en dan richting Malden en het Heumensoord kunnen rijden.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 09:59

Ik denk zelfs dat je er wel langer rond kunt rijden, zo'n 4 a 5 uur. De paden zijn goed, af en toe mul zand en modderig, maar okee. De Berendonck is heel makkelijk te bereiken, al vind ik het een wat saaie route. Aansluitend ligt ook het Heumens Bos, daar is het vaak rustiger.

Heumensoord, Mookerheide zijn ook allemaal te bereiken maar dan moet je wel die twee bruggen over inderdaad. En van bos naar bos is dat toch zo'n 45 minuten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 06:22

Ik heb vorig jaar in die omgeving een enjoy the ride gereden maar vond het er niet fijn rijden.
Veel wegen/verkeer en de ruiterpaden waar we over kwamen waren vaak heel smal en dan ook nog overgroeid met brandnetels of doorntakken.
Ik ga er in ieder geval niet meer rijden.

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:50

Ik ben een tijdje uit de Hatertse Vennen weg geweest, maar ben sinds een paar weken weer terug.
Het klopt dat de paden eerder smal en overgroeit waren. Maar ik heb nu gezien dat de paden opgeknapt zijn, recht getrokken en nieuw zand. Daarnaast is het ruiterpad op verschillende plekken verlegd waardoor je op mooiere plekken (langs de vennen) komt, en de paden zijn breder en vlak. Je kunt makkelijk naast elkaar rijden en stukken galopperen.
Het bos zelf is niet zo groot maar je kunt best een aantal rondjes ( heumens bos, berendonck) aan elkaar knopen, waardoor je best een afstand kunt rijden. Tevens uitrijmogelijkheden naar de overasseltse dijk.
In het weekend kan het druk zijn in het bos maar op de ruiterpaden heb je daar niet veel last van.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 21:24

Inderdaad niet heel groot, maar je kan wel een eindje doorgaan. Ik kom daar zelf weleens met mijn honden. In het weekend niet, dan is het te druk.

Britt1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 10:38

Dank je wel voor jullie reacties. Dit topic mag wat mij betreft gesloten worden.