texel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hobbyboerin

texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 10:08

Wij willen naar texel en nemen waarschijnlijk ons eigen paard mee. Verder gaan we in mei een weekend en dan wil mn dochter een buitenrit maken. Nu heb ik twee vragen, voor de buitenrit kan ik alleen ervaringen vinden van de kikkert en de elzenbos maar heeft er ook iemand ervaring met ruitercentrum van der linden? En welk adres raden jullieaan om ons paard te stallen in de vakantie?

hobbyboerin

Re: texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 19:55

Ik heb ondertussen gevonden dat het eigenlijk ruitercentrum de Krim heet en het is van Van der Linde

emmiexsonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:06

Hoi,
Ik woon op Texel. Buiten rijden bij de krim is zeker ook heel leuk, alleen ga je tot zo ver ik weet niet in galop op het strand. Dit gebeurt wel bij elzenhof en kikkert. Alle drie zijn leuk! Elzenhof heeft veel haflingers, dus als je daar van houdt moet je daar heen gaan. Elzenhof en kikkert liggen ook naast mekaar en de route van de ritten zijn dus ongeveer hetzelfde. Ik weet niet zeker of de manege van de krim in mei open is.

Als je je paard mee wil nemen naar Texel, zou ik hem bij de Eagles ranch stallen. Met binnen en buitenbak. Paarden staan in ruime stallen met buiten gedeelte. Bos is 20 minuten rijden en het strand denk ik ongeveer drie kwartier. Bij de Eagles Ranch zit ook een boeren camping.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

hobbyboerin

Re: texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 20:17

kun je bij de Eagles ranch ook met je eigen paard onder begeleiding naar het strand? Het paard (nou ja eigenlijk is het nog net een pony) is nog nooit aan het strand geweest en ik wil eigenlijk niet dat mijn dochter van 15 alleen naar het strand gaat.

emmiexsonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:40

Er is vast wel iemand van de pensionstal die met je mee wil. Zo niet, mijn pony staat er tien minuten vandaan en ga ook graag met je dochter naar het strand, ik heb een brave pony (niet sloom, maar wel rustig). Als je met je pony voor het eerst naar het strand gaat, zou ik wel met laag water gaan. Dat is handiger als je pony nog bang is voor het water.