Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
anneliesdj schreef:Het klinkt alsof jouw merrie geen leider is maar een onzeker/agressief dominante merrie en het is volledig logisch dat de nieuwe groep haar (nog) niet accepteert.
Ik denk wel dat je het verkeerd heb ingeschat, zo te horen is de ruin die jij als onderdanig beschrijft de hogere in rang, ws ook hoger dan de merrie, gezien die zich van het hele drama weinig aantrekt.
Ik zou proberen je merrie met hem te koppelen, dus regelmatig even samen apart zetten in de hoop dat ze beter met elkaar overweg kunnen. Maar verder zou ik me niet druk maken, als de weide groot genoeg is om elkaar te ontlopen en ze jagen niet, is er niets aan de hand.
Ashkerlon schreef:Mijn merrie is ook dominant. Eerder een natuurlijke alfa dan een agressief type. Bij de eerste kennismaking eens een gil en dreigend pootje heffen en de andere aanvaarden haar reeds als leider, tenzij er een agressief dominant paard tussen zitten. Dan delft de mijne wel het onderspit, het echte vechten gaat ze uit de weg als ze kan.
merries schreef:Als ik schrijf dat ze steeds de dominante merrie was, bedoel ik daarmee dat ze steeds de leidende merrie was tot nu toe. Qua karakter is ze redelijk rustig en eerlijk.
merries schreef:Ook ben ik te weten gekomen dat de onderdanige ruin er het laatste is bij gekomen voor mijn merrie en die werd ook de hele tijd weg gejaagd. Nu mag hij er wel bij maar hij mag nog altijd ni op dezelfde plek mee eten.
anneliesdj schreef:merries schreef:Ook ben ik te weten gekomen dat de onderdanige ruin er het laatste is bij gekomen voor mijn merrie en die werd ook de hele tijd weg gejaagd. Nu mag hij er wel bij maar hij mag nog altijd ni op dezelfde plek mee eten.
Dat zou voor mij een reden zijn om die 2 een tijdje apart te zetten, te klef met elkaar is levert alleen maar problemen op.
Hoelang geleden is die ruin erbij gekomen? En hoelang staan de andere ruin en merrie al samen?