Bestaan er überhaupt "oneerlijke" paarden? Ik ben benieuwd wat jullie onder een " (on)eerlijk paard" verstaan.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bestaan er überhaupt "oneerlijke" paarden?
Air schreef:Vjestagirl schreef:Naar mijn mening zijn dat paarden die niet bewust op je tenen gaan staan, die niet bewust proberen je ervan af te werken etc.
Geen enkel paard doet dat bewust, dus dat slaat kant noch wal.

Air schreef:Dan zou ik toch eens kijken wat jij zelf verkeerd doet
Op je tenen gaan staan is lomp, een lomp paard wat geen respect voor jou persoonlijke ruimte heeft. Dat heeft alles met opvoeding te maken.
En een paard bokt niet bewust je op de grond, die wil hetgeen van zijn rug af hebben wat hem/haar pijn doet. Maargoed, zeggen dat een paard bewust je er af bokt is makkelijker dan de oorzaak en oplossing zoeken
verder goud eerlijk dier.) Air schreef:Dan zou ik toch eens kijken wat jij zelf verkeerd doet
Op je tenen gaan staan is lomp, een lomp paard wat geen respect voor jou persoonlijke ruimte heeft. Dat heeft alles met opvoeding te maken.
En een paard bokt niet bewust je op de grond, die wil hetgeen van zijn rug af hebben wat hem/haar pijn doet. Maargoed, zeggen dat een paard bewust je er af bokt is makkelijker dan de oorzaak en oplossing zoeken
Reacties hier, ben ik van mening dat een eerlijk paard een paard dat dat niet moeilijk doet of jantje of pietje op zijn rug gaat zitten, hem buiten zet, hem poetst of probeert te heropvoeden tot op zekere mate.
. Ieder paard reageert vanuit instinct en niet uit "kwaadaardigheid" of met de bedoeling ons bewust te misleiden of een loer te draaien. Daarnaast blijft het een paard en wij zijn mensen: miscommunicatie ligt natuurlijk voortdurend op de loer....