Waar bind je je paard vast in een Ifor Williams trailer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PasAn33

Waar bind je je paard vast in een Ifor Williams trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 20:25

Hallo!

Vandaag is onze nieuwe Ifor Williams 506 HB deluxe toegekomen.
Maar onze vraag is waar bind je je paard vast?
Aan de zijkant zijn wel ijzeren "haakjes" maar moet je daar je paard aanvast binden?
Of binden jullie je paard ergens anders vast?
Hopelijk kunnen jullie ons helpen!

Groetjes!

Popstra

Re: Waar bind je je paard vast in een Ifor Williams trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 20:50

boven (binnen in de trailer) in de zijkant zitten ijzeren ringen waar je je paard aan vast knoopt. tenminste, in die van mij maar ik knoop mijn paard nooit vast.
Buiten bind ik mn paard aan de grond steunen van de voorklep.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:24

Ik heb gewoon twee trailerkettingen gekocht en deze vast gemaakt aan de zijkant waar ook je stang zit. Je stang kan op drie plaatsen op twee hoogtes, mijn stang zit altijd op de onderste. Mijn kettingen zitten dus 1tje hoger waar je ook de hoogste stang kunt vastmaken. Gaat prima.

PasAn33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 21:51

Rapido, is dat veilig? Heb al gehoordt dat het niet veilig zou zijn , welke ervaringen heb je er mee? en Mellis86 Dat is ook nog een goeie manier, maar liever zou ik het proberen met de ijzeren ringen, maar als dat niet lukt gebruik ik jou manier!

Of zijn er ook mensen die hun paard los laten staan? Hopelijk wil iemand helpen want maandag ochtend moeten we vertrekken en nu weet ik nog niet echt wat ik zou doen |(
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 30-03-13 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, editknop gebruiken aub.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 11:13

Ik heb hem ook, sinds eergister :D
Die ringen daarboven daar kan je je paard idd aan vast zetten :) ideaal vind ik.

Los zetten zou ik nooit doen.

PasAn33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 12:20

VivaLaVida schreef:
Ik heb hem ook, sinds eergister :D
Die ringen daarboven daar kan je je paard idd aan vast zetten :) ideaal vind ik.

Los zetten zou ik nooit doen.

Super! Welk kleur van jou?
En vind je dat niet te hoog?

Ik heb eigenlijk nog een vraagje.. Hangen jullie een hooinet in jullie Ifor?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 30-03-13 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 13:54

PasAn33 schreef:
Of zijn er ook mensen die hun paard los laten staan? Hopelijk wil iemand helpen want maandag ochtend moeten we vertrekken en nu weet ik nog niet echt wat ik zou doen |(

In een tweepaards kan je ze los zetten als het verder een braaf paard is en hij/zij niet gaat klooien met de buurman/vrouw. In het verleden vaak mijn merrie los in de trailer gehad, maar met de huidige buurvrouw staan ze toch maar aan een touwtje om te voorkomen dat ze elkaar teveel lastigvallen.
In een anderhalfpaards zet ik mijn merrie zeker wel vast, want dan wil ze omdraaien :roll:

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:47

Los zetten kan voor mij geen kwaad want mn paard kan niet voor of achteruit en niet draaien (2 paards)
Ik heb haar altijd zo staan en doe pas het touw weer aan het halster als ik haar uit laad.
Ze is wel heel rustig op de trailer.

Mocht je dat niet willen dan gewoon aan de ringen bovenin vast zetten.

PasAn33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-13 20:32

Ik denk dat als ze rustig is dat ik haar ga loszetten :) Anders zal ik haar toch wel vastzetten.
Bedankt voor de tips!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:43

Bij onze 505 (waar de 506 voor in de plaats is gekomen) hebben wij de trailerkettingen ook vastgemaakt aan niet gebruikte ogen van de ophanging van de voorstangen. Die ronde ringen die hoger in de trailer zitten, vond ik er niet stevig genoeg uit zien om een paard aan vast te zetten.

De hooinetten maken we altijd vast aan de tralies die voor de zijraampjes zitten. Dat kan niet bij iedere IW, want zowel die zijraampjes als de tralies zijn optioneel. Tenminste, dat waren ze toen wij die van ons gingen bestellen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:46

Ik zou ze idd niet los zetten. Omdraaien kunnen ze ook proberen in een tweepaards natuurlijk.

En gewoon aan die ringen van die trailerkettingen maken idd. :j

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 20:50

Ik zet mijn paard altijd gewoon aan die stang vast voorin de trailer.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:06

Moet wel een heel smal klein paardje zijn wil het zich kunnen om draaien in de Ifor!!

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 00:12

Ik zet onze paarden ook vast aan de ringen aan de zijkant. Het zijn de ringen die wat hoger zitten. Werkt prima.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:53

Aan de ringen die vrij hoog zitten, daar heb trailerkettingen/banden aangeklikt. Werkt prima, iig bij een paard van 1.72. Bij een kleine pony lijkt me dit wat lastiger.

PasAn33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 11:38

rapido schreef:
Moet wel een heel smal klein paardje zijn wil het zich kunnen om draaien in de Ifor!!

Dat denk ik ook!

Morris schreef:
Aan de ringen die vrij hoog zitten, daar heb trailerkettingen/banden aangeklikt. Werkt prima, iig bij een paard van 1.72. Bij een kleine pony lijkt me dit wat lastiger.

Mijn paardje is een 1.55, Ik denk dat het zou lukken..
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 31-03-13 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

PasAn33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 11:39

olga schreef:
Ik zet onze paarden ook vast aan de ringen aan de zijkant. Het zijn de ringen die wat hoger zitten. Werkt prima.

Zal het vandaag al eens proberen!

Eirikur schreef:
Bij onze 505 (waar de 506 voor in de plaats is gekomen) hebben wij de trailerkettingen ook vastgemaakt aan niet gebruikte ogen van de ophanging van de voorstangen. Die ronde ringen die hoger in de trailer zitten, vond ik er niet stevig genoeg uit zien om een paard aan vast te zetten.

De hooinetten maken we altijd vast aan de tralies die voor de zijraampjes zitten. Dat kan niet bij iedere IW, want zowel die zijraampjes als de tralies zijn optioneel. Tenminste, dat waren ze toen wij die van ons gingen bestellen.

Aan de ogen van de stangen zal ik ook eens proberen! En van het hooinet vind ik het ook een goed idee!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 31-03-13 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

PasAn33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 11:43

Chaos schreef:
Ik zou ze idd niet los zetten. Omdraaien kunnen ze ook proberen in een tweepaards natuurlijk.

En gewoon aan die ringen van die trailerkettingen maken idd. :j

Ik denk wel dat de mijne haar niet zou kunnen omdraaien, maar je weet nooit :p
En oke!
Amber27 schreef:
Ik zet mijn paard altijd gewoon aan die stang vast voorin de trailer.

Is dat wel veilig?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 31-03-13 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 20:02

Morris schreef:

Mijn pony is 1.50 en die staat er aan vast en dat gaat prima.