Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kermis schreef:In welke regio staat je stalling? Hoe vaak hooi? Hoelang komt ze buiten? Word er verder nog gebruik gemaakt van faciliteiten?
PLK schreef:Tja, reken uit hoeveel je kwijt bent aan hooi en stro, en reken uit hoeveel uur per week je mest. Ik vind dat n uurtje mesten toch wel 40 euro kost. Spreek duidelijk af dat hij de merriebrok etc brengt en wat als de bevalling begint? Moet jij dat doen of moet je hem bellen? Miss een camera die hij op zn comp in de gaten kan houden? Denk er ff om dat je je wei veulenproof hebt, verl merries veulenen t liefst buiten en dan moet t veulen niet in de sloot rollen natuurlijk. Wij hebben vorig jaar ook n veulen gehad, is wel erg gaaf hoor! Maar wel een extra verantwoordelijkheid en zorg...
mnkortleve schreef:Een merrie kan het beste ruim een maand van te voren op de plaats staan waar zij bevalt.
Als je er dan vanuit gaat dat je de stal zeer proper wil houden met een drachtige merrie zeker vanaf de 320 dagen dan denk ik zelf aan een pak stro in de 2 dagen.
Stro € 3,50 maal 15 is € 52,50 voor voor een maand.
Pak hooi op een dag ook a € 3,50 is € 105, - in de maand. Ik zie voordroog staan, maar neem even hooi voor het gemak prijs zal niet veel verschillen.
Totaal rond de 157,50 per maand en dat is dan alleen hooi en stro wil je het als vriendendienst doen of ook nog iets krijgen voor het mesten ed?
anneliesdj schreef:mnkortleve schreef:Wat je voer aan voordroog per paard vind ik erg weinig.
Hoezo vind je dat weinig? Een grote baal voordroog weegt 450-500 kilo, met 2 paarden 3 weken eten is dan 12 kilo per dag, is best royaal voor voordroog.
DubbelDun schreef:Hou er rekening mee dat een merrie in de laatste maand van haar dracht of met een veulen erbij extra stro vraagt en meer eet. Dus imo zal de prijs hoger moeten zijn als bij een gewone pensionklant.